מבזקים +
תל אביב 20°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 16°c
בני ברק 27°c
אשדוד 20°c
כ"א תשרי התשפ"ה | 23.10.2024
תל אביב 20°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 16°c
בני ברק 27°c
אשדוד 20°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האסירים הבטחוניים פותחים בשביתת רעב: "פוגע בקודש הקודשים"

במחאה על צעדי השר בן גביר נגדם: האסירים הביטחוניים הודיעו על שביתת רעב החל מיום חמישי הבא | בן גביר הודיע כי הורה להטיל הגבלות על ביקורי אסירים לפעם בחודשיים

האסירים הבטחוניים פותחים בשביתת רעב: "פוגע בקודש הקודשים"
מחבלים בכלא צילום: חסאן ג'די, פלאש 90

תנועת האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל הכריזה כי ביום חמישי בשבוע הבא, 14.9 תחל שביתת רעב במחאה על הצעדים בהם רוצה לנקוט ישראל כדי להקשות את תנאי המאסר. השביתה נקבעה לתאריך זה שהוא יום אחד לפני ערב ראש השנה, כהצהרת כוונות כדי להפעיל לחץ על ישראל זאת בתקווה שישיגו את מטרותיהם עוד קודם.

ועדת החירום העליונה של תנועת האסירים הלאומית הפלסטינית מסרה: "בהמשך למדיניות התוקפנות נגד כל מה שהוא פלסטיני, והרחבת הניסיונות לפגוע בכל דבר מקודש, בא לפנינו הקיצוני בן גביר עם החלטה חדשה שפוגעת בקודש הקודשים שלנו בכך שצמצם את הביקורים לפעם בחודשיים, מתוך מחשבה שאנו עלולים להיכנע או להתעייף לנוכח התוקפנות והיהירות שלו".

בהודעת האסירים נכתב כי "לאחר ההתקפה על הלחם והמים שלנו, היום הוא תוקף את האימהות, הנשים והילדים של האסירים. לאור כל אלו, עלינו לנקוט עמדה ולנקוט בפעולות התואמות את היקף התוקפנות. החלטנו לפתוח בשביתת רעב פתוחה בדרישה להפסיק את כל ההחלטות והמדיניות שננקטו על מנת להגביל אותנו ואת תנאי חיינו".

כזכור, בן גביר הודיע ביום שישי כי הורה להטיל הגבלות על ביקורי אסירים לפעם בחודשיים ולא לפעם בחודש. "כאנשי חוק, וכשר הממונה על מערכת אכיפת החוק, אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק ופקודת שירות בתי הסוהר, הקובעות ביקור משפחות אצל אסירים ביטחוניים בכלא פעם בחודשיים ולא כפי ששב"ס אפשר עד כה ביקורים פעם בחודש" כתב השר בטוויטר.

בן גביר הוסיף: "ברגע שנחשפתי לעובדה זו במהלך דיון על תנאי האסירים, הוריתי באופן מיידי לפעול בהתאם לחוק. כל גוף שלטוני חייב לפעול בהתאם לנהלים, לפקודות ולחוק".

בחדרי חרדים

 צבע אדום