מנהל 'גימנסיה הרצליה' בתל אביב הודיע על התפטרותו

מנהל הגימנסיה בהרצליה בתל אביב הודיע על התפטרותו במחאה על ביטול אירוע בבית הספר שבו התכוונו בוגרי תיכונים להכריז על סירוב להתגייס לצה"ל 

ראובן כספי | חדשות בארץ 3.9.2023 | 13:07

מחאת קפלן בת"א | צילום: איתן סלונים

מנהל הגימנסיה הרצליה בתל אביב, זאב דגני, הודיע הבוקר (ראשון) על התפטרות מתפקידו. ההחלטה באה לאחר שהוועד המנהל של הגימנסיה החליט לבטל אירוע במהלכו התכוונו תלמידים ובוגרים של הגימנסיה וכן מתיכונים נוספים על השקת מכתב שתומך בסרבנות לגיוס לצה"ל. החלטת הוועד עברה אמש ברוב של 10 מול שישה חברים, זאת למרות שמנהל בית הספר הודיע מראש כי אם האירוע לא יתקיים - יגיש את התפטרותו.

במכתב ההתפטרות ששלח לחברי הוועד המנהל, כתב כי "בימים אלה, בו אסרתם על קבוצת בוגרי בתי ספר תיכונים לממש ולהשמיע את קולם בניגוד לעמדתי, בכאב גדול מאוד אני מבקש להודיע שלא אוכל עוד לעבוד בפיקוח שלכם".

במכתב הסרבנות בני הנוער כותבים כי "אנחנו, בני ובנות נוער העומדים לפני גיוס, אומרים לא לדיקטטורה - גם בישראל וגם בשטחים הפלסטיניים הכבושים, ומודיעים כי לא נתגייס עד שלא תובטח דמוקרטיה לכולם.ן".

עוד נכתב: "ממשלה שמחסלת את מערכת המשפט היא ממשלה שלא נסכים לשרת. צבא שכובש עם אחר הוא צבא שלא נהיה מוכנים להילחם בשורותיו. ההפיכה המ שפטית כבר גרמה נזק עצום לחברה הישראלית ולעם הפלסטיני. הדיקטטורה שקיימת כבר עשורים בשטחים זולגת עכשיו לתוך ישראל. עכשיו פשוט ירדו המסכות. מול המציאות הזו - אנחנו אומרות לא!".

מנכ"ל ארגון "בצלמו", שי גליק, מסר בתגובה להתפטרות דגני כי הוא "שנים רבות הלעיט את תלמידיו בתכני השמאל הקיצוני וסירב להשמיע את כל הצדדים. מר דגני, מצפצף על החוק ומעודד סרבנות ומצפצף על הוראות משרד החינוך, איננו ראוי לנהל או לחנך. נמשיך ונעקוב עד שהוא אכן באמת ילך הביתה ונדאג שהנזק העצום שהוא עשה יתוקן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום