מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לאחר הסערה התגלה: סטודנט יהודי השליך פירות ים לעבר מבנה של יהודים

סטודנט יהודי התוודה כי הוא זה שעומד מאחורי אירוע השלכת צדפות וסרטנים לעבר מבנה אחוות הסטודנטים היהודים באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה. האירוע נחשד בתחילה כמעשה אנטישמי: "בסך הכול ילד מסכן שהסתבך"

לאחר הסערה התגלה: סטודנט יהודי השליך פירות ים לעבר מבנה של יהודים
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

תלמיד יהודי מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה הוא זה שעומד מאחורי השלכת פירות הים לעבר מבנה אחוות הסטודנטים היהודים באוניברסיטה. הסטודנט התוודה בפני הרשויות כי מדובר היה במתיחה שיצאה מכלל שליטה, ולא באירוע על רקע אנטישמי כפי שנחשד עד כה.

חבריו של הסטודנט אמרו כי הוא "בסך הכול ילד מסכן שהסתבך", וכי הוא לא שיער שהדברים יצאו מחוץ לפרופורציות כל כך מהר. דובר האוניברסיטה אמר ל-Ynet כי מדובר בתלמיד שהשליך את פירות הים בבית אחוות של סטודנטים, מבלי לדעת על המשמעות הדתית וללא כוונה.

מאוניברסיטת ברקלי נמסר ל-Ynet: "עלו פרטים חדשים המצביעים על כך שהאירוע האחרון לא היה ממוקד ספציפית לאחווה היהודית, ושייתכן וונדליזם דומה של השלכת רכיכות התרחש במספר אחוות. עם זאת, האירוע עדיין בבדיקה וכל הפרטים טרם התבררו. ללא קשר להשתלשלות האירועים, חברי האחווה היהודית היו נסערים מאוד כשראו מה שנראה כהתקפה ממוקדת על המסורת הדתית והתרבות היהודית שלהם".

עוד נמסר: "הנהגת הקמפוס לקחה את הנושא הזה ברצינות רבה והייתה בתקשורת שוטפת עם גורמים מרכזיים בקמפוס ובאחווה לגבי הצעדים הבאים והדרך הטובה ביותר להתקדם. שיהיה ברור, ללא קשר לעובדות בזמן שהן מתגלות, אנו מבינים שחברי האחווה חוו זאת כהתקפה אנטישמית. כשמתמודדים עם ההשלכה הרגשית והחברתית מאירועים של הטיה וקנאות - כוונה יכולה להיות שונה מהשפעה".

כזכור כפי שדיווחנו דיירים בבית האחווה היהודי של אוניברסיטת ברקלי בסן פרנסיסקו קליפורניה ארה"ב, גילו שמאות פירות ים הושלכו לפני שבוע דרך חלונות לחדרים שלהם. המשטרה חקרת את מה שבית האחווה כינה "אקט של ונדליזם אנטישמי", אך כאמור התברר כי סטודנט יהודי עומד מאחורי המעשה.

"אנחנו יוצאים החוצה, ראינו שסרטנים ופירות ים נזרקו על כל הכניסה שלנו, על שביל הגישה, דרך החלונות לחדרים והתפזרו ברחבי החצר האחורית", אמר גרשון פרידברג, בכיר באוניברסיטת ברקלי, המתגורר בבית האחווה. הוא סיפר שאחד הדיירים הבחין בכמה אנשים עם דלי מתקרבים לבית קצת לפני 01:00 ביום שבת לפני שבוע.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום