מספר האריתראים שעוזבים מרצון את ישראל עולה; המספרים

גירוש של מבקשי מקלט אריתראים בלתי אפשרי מבחינה משפטית. בינתיים, מספר העוזבים מרצון דווקא עולה. אלו המספרים. לפי ההסכמים הבינלאומיים שעליהם חתומה ישראל, לא ניתן לגרש מתנגדי משטר המבקשים מקלט

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 2.9.2023 | 23:15

אריתראים מפגינים בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו הורה לבחון אפשרויות לגרש מסתננים שהשתתפו בהתפרעויות בדרום תל אביב היום, שרים בקואליציה קראו לגירוש מיידי אבל כבר עתה מדי חודש עוזבים את ישראל מאות מבקשי מקלט, וגירוש מתנגדי משטר בלתי אפשרי.

על פי הנתונים המעודכנים שפורסמו ב-Ynet, בישראל ישנם 17,580 מבקשי מקלט ומסתננים מאריתריאה. מתחילת השנה עזבו 1,910 מהם את הארץ והשיא היה בחודש מאי, אז עזבו 480 מהם. כל אחד מהעוזבים מרצון מקבל 3,500 דולר. מרביתם עוזבים למדינות מערביות, וחלקם הקטן חוזר לביתם.

על פי הדיווח, לפי ההסכמים הבינלאומיים שעליהם חתומה ישראל, לא ניתן לגרש מתנגדי משטר המבקשים מקלט. גירוש לאריתריאה בלתי אפשרי כי שם הם בסכנת חיים.

שירה עבו, מנהלת המחלקה הציבורית במוקד לפליטים ומהגרים, אמרה ל-Ynet כי "אין באמת היתכנות לגירוש לאריתריאה. אין אף מדינה בעולם שמגרשת לאריתריאה. ישראל מכירה בסכנה שנשקפת למגורשים, ואריתריאה ככלל מסרבת לקבל מגורשים. במקום מילים ריקות, הגיע הזמן שישראל תבחן את בקשות המקלט ותבחין בין מי שמגיע להם מעמד והגנה, לבין המעטים שמסייעים לשלטון להלך אימים על מבקשי המקלט".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום