מבזקים +
תל אביב 20°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 16°c
בני ברק 27°c
אשדוד 20°c
כ"א תשרי התשפ"ה | 23.10.2024
תל אביב 20°c
באר שבע 18°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 16°c
בני ברק 27°c
אשדוד 20°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עשרות אסירים פליליים ישוחררו מהכלא בישראל: לא תאמינו מה הסיבה

ההחלטה נגזרת כתוצאה מהעלייה המשמעותית שחלה במצבת הכלואים המחוזקים במתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר והצורך בקידום פעולות וצעדים אשר יביאו לייעול והרחבת מערך הכליאה, מרחב המחייה ושמירה על זכויותיהם של העצורים והאסירים

עשרות אסירים פליליים ישוחררו מהכלא בישראל: לא תאמינו מה הסיבה
אנשי שב"ס. אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

תיקון פקודת שירות בתי הסוהר ייכנס לתוקף ב-1.9 ויביא לשחרור מנהלי של כ-120 אסירים פליליים: נוכח העלייה המשמעותית שחלה במצבת הכלואים המחוזקים במתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר והצורך בקידום פעולות וצעדים אשר יביאו לייעול והרחבת מערך הכליאה, מרחב המחייה ושמירה על זכויותיהם של העצורים והאסירים – בתאריך ה-01.09.23 (יום שישי) ייכנס לתוקפו תיקון נוסח 62 לפקודת שירות בתי הסוהר.

בהתאם לתיקון הפקודה, תקן הכליאה ימשיך לעמוד על 14,500 מקומות כליאה, זאת לצד שחרור מנהלי של אסירים פלילים אשר נשפטו לתקופת מאסר העולה על 18 חודשים, ואינה עולה על 36 חודשים. לצד זה, הוארך מספר השבועות לשחרור מנהלי לאסירים פלילים אשר הורשעו ונשפטו לתקופת מאסר העולות על 18 חודשים ושאינן עולות על 36 חודשים בגין עבירות אלמ"ב, אלימות חמורה ועבירות מין, ובלבד שניתנה החלטה המורה על שחרורם המוקדם.

לצד שחרורם המנהלי של אסירים פלילים, תיקון הפקודה כולל החרגה של אסירים השפוטים על עבירות כנגד ביטחון המדינה. כתוצאה מכך הם אינם זכאים לשחרור מנהלי.

משירות בתי הסוהר נמסר: "שירות בתי הסוהר מתמודד ופועל ברמה יומיות ושוטפת למציאת פתרונות כליאה, על מנת לשמור על זכויותיהם של העצורים והאסירים, הנמצאים במתקני הכליאה, באופן הראוי. בין היתר, נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, הנחתה להקפיא תכניות בינוי לטובת אכלוס אגפים בשיפוץ ופינוי כ-200 מקומות כליאה לעצורים, זאת לצד עבודות בינוי נרחבות, שתוכננו והחלו זה מכבר במתחמים רבים והוספת כ-250 מיטות ללא פגיעה בהחלטת בג"ץ לעמידה במרחב מחיה של 3 מטר לאסיר".

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום