מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סקר מנדטים: לו הבחירות היו היום, זו היתה התוצאה

סקר מנדטים חדש ניסה להעריך את תוצאות הבחירות לו הן היו נערכות היום, כמעט שנה לבחירות הקודמות. לפי סקר ערוץ 14 התוצאות היו רעות לימין עם איבוד הרוב בכנסת לאופוזיציה | מי מתחזק משמעותית ומי הם הנחלשים

סקר מנדטים: לו הבחירות היו היום, זו היתה התוצאה
ארכיון צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

ברקע המצב הבטחוני הרעוע עם עשרות פיגועי טרור מאז הקמת ממשלת הימין על מלא, יוקר המחיה ההולך ומאמיר, השסע והפילוג סקר מנדטים חדש של ערוץ 14 ומכון דיירקט פולס, מעריך כי לו הבחירות היו נערכות היום, גוש הימין לא היה משיג רוב בכנסת, אך גם הגוש הנגדי היה נזקק לעריקים מימין או להישען על המפלגות הערביות.

לפי הסקר, זו היתה חלוקת המנדטים: 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 31 מנדטים, לעומת 32 כיום, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ מזנקת יותר מפי 3 ל-26 מנדטים, לעומת 12 כיום. במקום השלישי 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 15 מנדטים, לעומת 24 כיום.

מפלגת ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי נחלשת במנדט לעשרה מנדטים, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן מתחזקת לפי סקר 'ערוץ 14', מ-6 מנדטים כיום ל-8, לו הבחירות היו היום. 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף כנראה מאכזבת את בוחריה ונחלשת בסקר משבעה ל-6 מנדטים.

גם מצביעיהם של בצלאל יואל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מאוכזבים ולפי הסקר, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' מקבלות 5 מנדטים כל אחת ברימה נפרדת.

המפלגות הערביות מקבלות גם הן עשרה מנדטים ביחד, 5 לחד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי ו-5 לרע"ם בראשות מנסור עבאס. בתחתית על סף אחוז החסימה נמצאת 'מרצ' עם 4 מנדטים, כאשר אחוז החסימה הינו 3.25%.

מתחת לאחוז החסימה, מפלגת בל"ד של סמי אבו שחאדה עם 2.2% ומפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 1.3% בלבד.

לפי הסקר גוש הקואליציה מסיים את הבחירות עם 57 מנדטים, לעומת גוש האופוזיציה עם 63 מנדטים כולל חד"ש תע"ל עם חמשת המנדטים שלה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום