מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מדוע הגיע חבר הכנסת לדיון משמעתי בפני בית הדין

חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד שמשמש כעורך דין הגיע היום לדיון משמעתי בבית הדין של לשכת עורכי הדין בעקבות קובלנה משמעתית שהוגשה על כך שאימת לכאורה תצהירים של שתי עדות בהליך משפטי באופן כוזב | הח"כ לא מסר תגובה לפרסום

מדוע הגיע חבר הכנסת לדיון משמעתי בפני בית הדין
ח"כ חנוך דב מילביצקי במליאת הכנסת צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

ח"כ חנוך דב מילביצקי מ'הליכוד' הגיע היום (חמישי) לדיון בפני בית הדין המשמעתי של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין. הסיבה לזימונו של הח"כ לדיון היא בשל כך שהוא אימת לכאורה באופן כוזב תצהירים של שתי עדות במהלך הליך משפטי. כך מדווח העיתונאי ביני אשכנזי מ'וואלה'.

בחודש ינואר האחרון הגישה ועדת האתיקה של מחוז ת"א בלשכה קובלנה משמעתית נגד חנוך מילביצקי שמשמש בתפקיד עורך דין. שתי הנשים שאת תצהיריהן מילביצקי אימת לכאורה באופן כוזב, טענו בפני ועדת האתיקה של הלשכה שהם לא חתמו בפני מילביצקי על התצהירים כפי הנדרש בחוק, וכי הן גילו שמילביצקי הוסיף הצהרות נוספות שהן לא היו מודעות אליהן בזמן שהתצהירים בשמן הוגשו לבית המשפט.

נזכיר כי מילביצקי הגיש הצעת חוק להפיכת לשכת עורכי הדין לוולונטרית והוא כמובן אחד מתומכי הרפורמה במערכת המשפט משורות הליכוד.

אשכנזי מציין עוד  כי ועדת האתיקה במחוז מרכז של הלשכה מיהרה לשקול את אפשרות השעייתו של עו"ד גונן בן יצחק בטרם הוכרע דינו אך אותה ועדה ממאנת לדון בעניינו של ח"כ דוד ביטן שגם הוא ח"כ וחרף כך שהוגש נגדו כתב אישום חמור בהרבה, בין היתר, מהטעם שביטן משמש כיום בתפקיד ח"כ ולמרות שחלק מהעבירות שביצע היו בזמן שעבד בתור עורך דין. עתה נראה שיש מחוזות בהם כן מסכימים לדון בעבירות אתיות של ח"כ בזמן שהיו עורכי דין וטרם נכנסו למשכן.

ח"כ מילביצקי לא מסר תגובה לפרסום.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום