מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 31°c
אשדוד 23°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 31°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נאסר על בעל דוכן תבלינים להשתתף ביריד מזון בגלל פוסטים אנטישמיים

פארק בקנזס ארה"ב אסרה על ספק תבלינים להשתתף ביריד בגלל סדרת פוסטים אנטישמיים כולל הצעת הנחה ללקוחות המשתמשים בקוד "יהודים לגז" (GasThejews). העירייה מסרה השבוע למוכר כי הוא מושעה לזמן בלתי מוגבל משוק האיכרים

נאסר על בעל דוכן תבלינים להשתתף ביריד מזון בגלל פוסטים אנטישמיים
תבלינים צילום: pixabay

פארק אוברלנד בקנזס סיטי ארה"ב הוציא ספק מהיריד שלו עסק לתבלינים בגלל סדרת פוסטים אנטישמיים ומאיימים במדיה החברתית, האנטישמי פרסם אפשרות להנחה ללקוחות המשתמשים בקוד "יהודים לגז" (GasThejews).

העסק לתבלינים הוקם על ידי הבעלים הנאצי ג'סטין בייל בשנה שעברה, הוא פרסם הודעות ברשתות החברתיות המכחישות את השואה, תוך שימוש בהשמצות, תקף גולשים ברשתות על היותם יהודים והפיץ מסרים מסוכנים. כאשר התבקש להגיב על סילוקו מהיריד, אמר בייל לתקשורת המקומית, "קרא את התנ"ך שלך 'אותו האיש' הוא המלך".

דוברת העירייה, מג ראלף, אמרה בהצהרה לתקשורת: "צוות העיר אוברלנד פארק וצוות שוק האיכרים של אוברלנד פארק מודעים לפוסטים אנטישמיים ברשתות חברתיות הקשורות לכאורה לעסק של ספק של שוק איכרים, PepperCave. פוסטים אלו אינם משקפים את ערכי שוק האיכרים של העיר או אוברלנד פארק. למעשה, תוכן זה סותר ישירות את המטרה האסטרטגית שלנו להיות קהילה וארגון מסבירי פנים ומכילים".

"העירייה מסרה השבוע למוכר כי הוא מושעה לזמן בלתי מוגבל משוק האיכרים. הזכרנו לכל ספקי השוק ששוק האיכרים אוברלנד פארק הוא קהילה פתוחה ומכילה, וביקשנו מהספקים להתנהג בהתאם לערכי השוק".

בחודש מאי, שוק האיכרים פרסם על כך שעסק התבלינים הוא ספק חדש, בייל קורא לזה "עסק משפחתי נוצרי" המייצר רטבים, תבלינים וחטיפים.

במשך מספר חודשים, בייל פרסם באופן קבוע תעמולה של עליונות לבנה ותעמולה נאצית. "כל המין שלכם יושמד בקרוב ברחבי העולם", נכתב באחד הפוסטים. גבריאלה גלר, מנכ"לית הלשכה ליחסי קהילה יהודית של אוברלנד פארק/הועדה היהודית האמריקאית, אמרה בהצהרה לתקשורת כי הפוסטים "הם כמה מהדוגמאות הבזויות ביותר לשנאה אנטישמית שראיתי אי פעם".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום