מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 31°c
אשדוד 23°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 31°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פירות ים הושלכו לתוך חדרים של סטודנטים יהודים

סטודנטים יהודים דיווחו כי פירות ים הושלכו על המבנה שלהם באוניברסיטת ברקלי בסן פרנסיסקו. סרטנים ופירות ים נזרקו על כל הכניסה, על שביל הגישה, ודרך החלונות לחדרים

פירות ים הושלכו לתוך חדרים של סטודנטים יהודים
אילוסטרציה צילום: unsplash

דיירים בבית האחווה היהודי של אוניברסיטת ברקלי בסן פרנסיסקו קליפורניה ארה"ב, גילו שמאות פירות ים הושלכו דרך חלונות לחדרים שלהם. המשטרה חוקרת את מה שבית האחווה מכנה "אקט של ונדליזם אנטישמי".

"אנחנו יוצאים החוצה, ראינו שסרטנים ופירות ים נזרקו על כל הכניסה שלנו, על שביל הגישה, דרך החלונות לחדרים והתפזרו ברחבי החצר האחורית", אמר גרשון פרידברג, בכיר באוניברסיטת ברקלי, המתגורר בבית האחווה. הוא סיפר שאחד הדיירים הבחין בכמה אנשים עם דלי מתקרבים לבית קצת לפני 01:00 ביום שבת האחרון.

גרשון פרידברג ואחרים בדקו מיד בבתי אחווה שכנים אם הושלכו גם פירות ים על רכושם, אך רק עליהם זרקו, הם מאמינים שהם היו מטרה אנטישמית. "הבנו שזה יותר מסתם מתיחה", אמרה גרשון פרידברג לתקשורת המקומית.

"בהתחשב בכך שהמבצעים השתמשו בפירות ים, שזה אסור במפורש במסגרת דיני הכשרות, ושהם כוונו לבית אחווה יהודית בשבת הראשונה של שנת הלימודים, זהו מעשה של ונדליזם אנטישמי", כך נמסר בהודעה שפורסמה מטעם בית האחווה היהודי "האירוע הזה היה ללא ספק מכוון, ומטרתו להפחיד אותנו", נאמר בהצהרה.

גרשון פרידברג אמר שהוא הגיש תלונה במשטרה ומקווה שהם יחקרו את הוונדליזם כפשע שנאה. משטרת ברקלי אישרה שהאירוע נמצא בחקירה, אך לא ציינה אם הוא נחקר כפשע שנאה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום