מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 22°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
כ"ג תשרי התשפ"ה | 25.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 22°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מנהלי ראשות החברות במכתב: "ישראל תהפוך למדינת עולם שלישי"

ברקע הדיון של נציב שירות המדינה בבקשתו של השר דודי אמסלם לפטר את יו"ר רשות החברות מנהלים לשעבר של הרשות במכתב: "משרתי ציבור מוכשרים יעזבו"

מנהלי ראשות החברות במכתב: "ישראל תהפוך למדינת עולם שלישי"
השר דוד אמסלם במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שישה מנהלי עבר של רשות החברות הממשלתיות שיגרו הבוקר (שלישי) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו קראו לו "לעצור לאלתר את תהליכי ההדחה אלו ולפעול לחזק את עצמאות הרשות ואת הניהול המקצועי בחברות הממשלתיות", כך פורסם ב-Ynet. המכתב נשלח גם ללשכת מבקר המדינה וכן לנציב שירות המדינה ועליו חתומים: תמי בן דוד, אורי יוגב, ירון יעקבס, דורון כהן, אודי ניסן ויוסי ניצני.

המנהלים כתבו לראש הממשלה כי "הניסיון של השר אמסלם לפטר את מנהלת רשות החברות הממשלתיות נעשה על רקע התנגדותה לניסיונותיו להתערב בניהול השוטף של הרשות, וכוונתו למנות מקורבים למשרות בכירות בחברות ממשלתיות למרות שאין להם כישורים נדרשים לכך. במצב כזה, יש חשש כבד שמשרתי ציבור בעלי כישורים ויושרה יעזבו את השירות הציבורי ואת מקומם יתפסו אחרים אשר יבחרו על רקע קרבתם לשר הממונה, ולא על סמך כישוריהם, ובמקום למלא את תפקידם ולעמוד על עקרונות מקצועיים, ינסו למצוא חן בעיני השר הממונה. מצב דברים כזה יהפוך את ישראל ממדינה מתקדמת למדינת עולם שלישי".

עוד הוסיפו כי "החברות הממשלתיות בישראל מעסיקות באופן ישיר כ-60 אלף מועסקים (ובאופן עקיף למעלה מ-150 אלף), מנהלות נכסים בהיקף של כ-250 מיליארד שקל ואחראיות על יצוא של כ-16 מיליארד שקל. התנהלות מקצועית של החברות חיונית לכלכלת ישראל, לאיכות השירותים שמקבלים תושביה ולעתיד המשק כולו.

כמי שעמדו בראש רשות החברות, אנו חרדים מהשלכותיו הכלכליות השליליות של צעד זה על ניהול נכסי המדינה ומהפגיעה הקשה שתיגרם עקב כך בפיתוח התשתיות הכרחיות, ובאספקת שירותים לתושבי המדינה. החברות הממשלתיות הן רכושו של הציבור, והרשות צריכה לפעול לטובת כלל הציבור, תוך התנהלות מקצועית ללא פשרות, ללא שיקולים פוליטיים זרים", סיכמו.

כזכור, לפני כשלושה שבועות אמסלם פנה לנציב, ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשרים בבקשה להדיח את רוזנבוים.

בחדרי חרדים

 צבע אדום