מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 22°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
כ"ג תשרי התשפ"ה | 25.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 22°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

3 ימים לפתיחת שנת הלימודים: "סמוטריץ' מעוניין במשבר"

פגישת המשא ומתן בין נציגי ארגון המורים העל יסודיים עם האוצר התקיימה אך הפערים בין הדדים עדיין גדולים | יו"ר ארגון המורים: "קיש מעוניין לפתוח את שנת הלימודים סמוטריץ' מעוניין במשבר".

3 ימים לפתיחת שנת הלימודים: "סמוטריץ' מעוניין במשבר"
כיתה א' צילום: David Cohen/Flash90

ברקע המשא ומתן שעשוי להביא לפתיחת שנת הלימודים בסוף השבוע הקרוב, בשעות הצהריים (שלישי) נערכה פגישה בין האוצר לבין נציגי ארגון המורים. על פי הדיווחים, הפער בין הצדדים עומד על יותר ממיליארד שקלים.

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר בראיון ל'רדיו 103' כי "כרגע אין הסכמה עם משרד האוצר, למרות ששר החינוך קיש מעוניין לפתוח את שנת הלימודים ולא להשבית את המערכת - שר האוצר סמוטריץ' דווקא מעוניין במשבר". בתשובה לשאלה אודות צווי המניעה אם יוצאו הבהיר כי יקיימו אותם: "אנחנו מורים מחנכים, אנחנו יודעים לקיים צווים. אנחנו לא מוכרים בשוק".

עוד אמר כי "לאור מה שקורה היום, 95 אחוז שתהיה שביתה. אני חושב שככל שמתקרבים ל־1 בספטמבר, גם שר החינוך וגם שר האוצר מבינים שאי אפשר לשחק יותר ואי אפשר למשוך את הזמן יותר, אז לכן הם יצטרכו להתעשת ולהגיש הצעות הרבה יותר קונקרטיות".

כזכור במסגרת המו"מ, הוצגה הצעה למורים שנבחנת בימים אלו. במידה וההצעה תאושר, המורים יעבדו פחות מ40 שעות שבועיות. בתמורה לכך, הם יסתפקו בתוספת השכר שהוצעה על ידי האוצר. אך עדיין נראה כי הפערים עדיין גדולים. יו"ר ארגון המורים, רן ארז דורש העלאה של אלפיים שקלים לכל מורה אך במשרד האוצר מבהירים כי הם מסכימים לתוספת צנועה יותר.

בחדרי חרדים

 צבע אדום