מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ארה"ב הבהירה לישראל: שלום עם סעודיה ידרוש ויתורים משמעותיים

ממשל ביידן הבהיר בשבוע שעבר לישראל כי כדי להגיע להסכם עם סעודיה, יידרשו ויתורים משמעותיים לפלסטינים ביו"ש. השר דרמר אמר: "הויתור שלנו הוא הסכמה לגרעין אזרחי בסעודיה"

ארה"ב הבהירה לישראל: שלום עם סעודיה ידרוש ויתורים משמעותיים
דרמר/ביידן/נתניהו צילום: מרים אלסטר/אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר הבהיר ממשל ביידן לממשלה הישראלית, דרך השר רון דרמר, כי בכדי להגיע להסכם עם סעודיה יידרשו ויתורים לפלסטיניים, כך פורסם ב"וואלה".

נושא זה עלה כאשר היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן ושר החוץ טוני בלינקן שוחחו עם השר רון דרמר שביקר בשבוע שעבר בארה"ב, והבהירו לו את הצורך של ממשלת ישראל לבצע ויתורים לפלסטינים.

סאליבן אף אמר לדרמר כי צעדים משמעותיים של ישראל כלפי הפלסטינים יהיו הכרחיים כדי לשכנע סנאטורים דמוקרטים לתמוך בשלום, כשיבוא. לכך השיב דרמר כי "הויתור שלנו הוא הסכמה לגרעין אזרחי בסעודיה".

נזכיר כי בשבוע שעבר רמז השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר בראיון כי ישראל לא תתנגד להקמת תוכנית גרעין אזרחית בסעודיה במסגרת ההסכם בינה לבין ארה"ב, שעשוי לכלול הסכמות לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. בראיון לרשת PBS האמריקאית נשאל דרמר "האם ממשלת ישראל תומכת בכך?"

השר ענה: "כמו בכל כך הרבה דברים, השטן נמצא בפרטים הקטנים, ואנחנו נצטרך להסתכל על מה בסופו של דבר מוסכם. ואתה צודק. הסעודים הציבו את זה, תוכנית גרעין אזרחית, שאתה בוודאי מודע לה, הם יכולים ללכת לסין או שהם יכולים ללכת לצרפת מחר, והם יכולים לבקש מהם להקים תוכנית גרעין אזרחית ולאפשר העשרה מקומית. הם יכולים לעשות את זה מחר אם הם רוצים. אז השאלה ששאלתי את עצמי היא, אם ארה"ב מעורבת בזה, מה זה אומר בעוד 10 שנים, או בעוד 20 שנה או 30 שנה בהמשך הדרך, ומה האלטרנטיבה? יש נושאים נוספים שהסעודים העלו".

מלשכת רה"מ נמסר כי ‏השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר אמר בראיון לתקשורת האמריקנית: "ישראל לא הסכימה לתוכנית גרעין של אף אחת מהמדינות השכנות שלה", זאת הייתה ונשארה מדיניות ישראל. ‏ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא 4 הסכמי שלום היסטוריים שרק חיזקו את ביטחונה ומעמדה של מדינת ישראל - וכך ימשיך לעשות".

בבית הלבן אמרו כי אינם מגיבים לשיחות דיפלומטיות סגורות. בלשכת ראש הממשלה ובלשכת השר דרמר לא הגיבו לדברים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום