מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 22°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
כ"ג תשרי התשפ"ה | 25.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 22°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בהמלצת השופט: מכתב ההתראה של רוטמן לעוה"ד שקראו להטרדתו

בדיון שנערך היום בביהמ"ש השלום, המליץ השופט נאהיל מהנא להגיש תביעה אזרחית נגד פעילי מחאה שפוגעים בפרטיותו של הח"כ שלא כדין • רוטמן לא התמהמה, ושלח מכתב התראה לעורכי הדין סמדר וינברג ועו"ד ניצן טבנקין בטרם הגשת תביעה אזרחית

בהמלצת השופט: מכתב ההתראה של רוטמן לעוה"ד שקראו להטרדתו
שמחה רוטמן צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בדיון שנערך מוקדם יותר היום (רביעי) בביהמ"ש השלום בירושלים, קבע השופט נאיל מהנא כי בקשת רוטמן לצו הטרדה מאיימת נגד פעילי מחאה שפרסמו את מקום חופשתו וקראו לרדיפתו, תידון בראשון – והמליץ להגיש תביעה אזרחית כנגד מי שפוגע בפרטיותם שלא כדין.

ואכן, רוטמן לא התמהמה – ושלח התראה לעורכי הדין סמדר וינברג ועו"ד ניצן טבנקין בטרם הגשת תביעה אזרחית, כך מדווח כתבנו הפוליטי מוטי קסטל. בהחלטתו כתב השופט: "במהלך הדיון הבעתי את דעתי לכך שהמסגרת הדיונית הנכונה להליך זה הינה בהגשת תביעה אזרחית, שכן הטיפול בפרשה מצריך בדיקות עובדתיות ומשפטיות מורכבות".

כאמור, מיד לאחר המלצת השופט שיגר רוטמן את מכתבי ההתראה.

בדיון שנערך היום, ביקש רוטמן יחד עם רעייתו להוציא צו הרחקה ל-400 פעילי מחאה נגד הרפורמה. הוא צירף לבקשה קישור לקבוצת וואטסאפ "מחפשים את רוטמן", ודרש להוציא צווים לכל חברי הקבוצה.

השופט דחה את הבקשה, ומתח ביקורת על רוטמן. "איש ציבור בחר את התפקיד ויודע שהוא בא עם ביקורת" אמר. "החוק נועד למקרים של הטרדה שיש בה איום, כשצריך לתת מענה מיידי".

עכשיו 14

 צבע אדום