מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

היוע"משית נגד לוין: "חשש לשיבוש מהלכי משפט בתיקי נתניהו"

היוע"משית בהרב מיארה שיגרה מכתב לשר המשפטים יריב לוין, בו התייחסה לועדת הבדיקה בעניין פרשת הרוגלות שבכוונתו להקים: "ועדת הבדיקה לתוכנת הריגול לא יכולה לעסוק בתיקים מתנהלים"

היוע"משית נגד לוין: "חשש לשיבוש מהלכי משפט בתיקי נתניהו"
השר יריב לוין צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שלחה הערב (שלישי) מכתב לשר המשפטים יריב לוין, בעניין סמכותה של ועדת הבדיקה הממשלתית שבכוונתו להקים בנושא, לפיו אין סמכות לאפשר בחינה של תיקים פליליים תלויים ועומדים, ובתוכם תיקי ראש הממשלה נתניה, מטעמים של עצמאות מערכת המשפט.

בהקשר של תיקי ראש הממשלה, כתבה היועצת המשפטית לממשלה כי הדבר מעלה חשש "לשיבוש מהלכי משפט בתיקים אלה, ופוגעת בעצמאות עבודתם של גופי אכיפת החוק".

נזכיר כי לפני כחודש החליט סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין להקים ועדת בדיקה ממשלתית לעניין השימוש שהתבצע בכלי סייבר של מעקב ואיסוף על ידי גופי האכיפה הפלילית, לרבות פגסוס.

הוועדה תוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה.

מלשכת השר לוין נמסר: "כל זאת בשל הצורך לבצע אסדרה מקיפה ולספק תשתית נורמטיבית לשימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, על מנת לחזק את אמון הציבור שנפגע בעקבות פרשת פגסוס, ונוכח הצורך להגן על הזכות לפרטיות מצד אחד, ולתת בידי גורמי האכיפה כלים אפקטיביים למאבק בפשיעה ובשחיתות מצד שני. הוועדה תקבע ממצאים והחלטות, ומסקנותיה יוגשו לשר המשפטים בתוך שישה חודשים מיום התכנסותה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום