רועי קייס: משרד הפנים של איחוד האמירויות בהתייחסות ראשונה מודיע כי קיבל דיווח ממשפחת אדם שהוא אזרח מולדובה העונה לשם צבי קוגן, לפיו הוא נעלם ואבד הקשר עימו מאז יום חמישי. משרד הפנים מודיע כי השלטונות החלו לחקור מיד עם קבלת התלונה וקורא לציבור לצרוך מידע מהמקורות הרשמיים, ולא להיגרר אחרי שמועות מגמתיות וחדשות כזב שמטרתם לגרום לבלבול בחברה.
סוף סוף זה מגיע: ירושלמים? תתכוננו להיפרד מהפקקים
הפרויקט התחבורתי הגדול הנבנה בכניסה לירושלים, פותח שער חדש לבירה עם חניכתה הקרובה של ההפרדה המפלסית מתחת לרובע העסקים המוקם בימים אלה | ההפרדה המפלסית החדשה תיפתח בשבועות הקרובים, וצפויה להביא הקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לעיר
שער חדש לבירה: פרויקט שז"ר, הפרויקט התחבורתי הגדול הנבנה בכניסה לירושלים, פותח שער חדש לבירה עם חניכתה הקרובה של ההפרדה המפלסית מתחת לרובע העסקים המוקם בימים אלה.
הכניסה החדשה לירושלים תוביל מכביש מס' 1 היישר אל מרכז העיר.
מדובר בפרויקט ענק הכולל הפרדה מפלסית באורך 730 מטרים ובה שתי מנהרות המיועדות לנכנסים וליוצאים ממרכז העיר. מכיוון תל אביב, הכניסה למנהרות סמוכה לגשר המיתרים, ולמגיעים ממרכז העיר - בצומת הרחובות בן צבי ואגריפס.
ההפרדה המפלסית החדשה תיפתח בשבועות הקרובים, וצפויה להביא הקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לעיר.
מתחת להפרדה המפלסית מצוי החלק השני של הפרויקט - חניון שז"ר, הכולל 5 קומות תת-קרקעיות בעומק 40 מטרים ובהן 1,300 מקומות חניה. החניון צפוי להפתח במהלך שנת 2025.
פרויקט שז"ר, מצוי בלב "רובע העסקים" החדש הנבנה בימים אלו בכניסה לעיר, הכולל את המרכז תחבורתי הגדול ביותר במדינה. המרכז יחבר את קו הרכבת המהיר לתל אביב, שני קווי רכבת קלה, הקו האדום הקיים והקו הירוק העתידי, התחנה המרכזית עם עשרות קווי אוטובוס לכל רחבי העיר, המטרופולין וכל המדינה, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים וגישה נוחה להולכי רגל, וכמובן שהכל נגיש לאנשים עם מוגבלויות. מנהרות ההפרדה המפלסית שמתחת לפני הקרקע, יאפשרו לרכב הפרטי להשתלב במערך התחבורה הציבורית שמעליהן, עם נתיבי נסיעה ייעודיים בתוך המנהרות.
ברובע העסקים צפויים להיבנות כמיליון וחצי מ"ר של תעסוקה, מסחר, מגורים ומלונאות. העבודות על פרויקט שז"ר דרשו תכנון מדוקדק ותיאום מלא בין לוחות זמנים של כל הגורמים הציבוריים והפרטיים המעורבים בהקמת הרובע.
מאמץ מיוחד הושקע בתכנון הנדסי ולוגיסטי, על מנת שהעבודות התת-קרקעיות האינטנסיביות לבניית וחציבת ההפרדה המפלסית והחניון יתבצעו ללא הפרעה לתנועה בעורק התחבורה הראשי שמעל לתקרת הפרויקט. מורכבות נוספת הייתה הקירבה לתחנת הרכבת יצחק נבון, שחייבה את חברת מוריה לתכנן את מהלך העבודות, לרבות ביצוע פיצוצים מבוקרים במסגרת עבודות החציבה, תוך שמירה על פעילות רציפה של הרכבת.