מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 16°c
בני ברק 28°c
אשדוד 22°c
כ"א תשרי התשפ"ה | 23.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 16°c
בני ברק 28°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צה"ל בודק: מדוע לוחמים ששהו סמוך לזירת הפיגוע לא השיבו בירי?

צה"ל בודק מדוע לוחמים ששהו בסמוך למקום הפיגוע הבוקר בדרום הר חברון לא השיבו בירי לעבר המחבלים • אחד מהחיילים, ששמע את הירי, אמר שלא זיהה את מקור הירי ולכן לא ירה בחזרה • בצה"ל חוששים מגל פיגועי חקיינות

צה"ל בודק: מדוע לוחמים ששהו סמוך לזירת הפיגוע לא השיבו בירי?
אליעד שרגא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

שעות בודדות לאחר הפיגוע בדרום הר חברון, בצהריים (שני) מתבררים פרטים נוספים מתחקיר הירי הקטלני: רכב חולף שבו היו שני מחבלים עקף את הרכב שבו ישבו שלושה בני אדם – בת שבע נגרי שנרצחה, בתה בת ה-12 שלא נפגעה וגבר שמצבו מוגדר קשה – ואז הם ירו לכיוונו.

צה"ל בודק מדוע לוחמים ששהו בסמוך למקום הפיגוע לא השיבו בירי לעבר המחבלים. ליד זירת הפיגוע מוצבת עמדת שמירה (פילבוקס) המאוישת 24 שעות ביממה על ידי כיתת לוחמים. לוחם בעמדה אבטח את הצומת ולדבריו שמע את הירי אך לא ראה את מקור הירי ולא זיהה כי מדובר בפיגוע ולכן לא ירה.

כוחות רבים הוקפצו לאזור חברון, על אף שנכון להיום מוצבים בגזרת יהודה ושומרון 23 גדודים פעילים. כתר נושם הוטל על העיר ועל כפרים סמוכים באזור, דוגמת חלחול. הסריקות אחר המחבלים בשטח מתבצעות במקביל על ידי החטיבות המרחביות עציון ויהודה. הזרוע הצבאית של ארגון פת"ח קיבלה אחריות לפיגוע.

בצה"ל אומרים שמאז הפיגועים באשמורת יצחק ליד קריית ארבע, תקוע וכרמל, יחסית הצליחו למנוע פיגועים קשים באזור חברון. החשש המיידי הוא כי הפיגוע יוביל לפיגועי חקיינות מדרום לצומת תפוח.

לפי התחקיר בשטח, המחבלים ירו יותר מ-20 כדורים לעבר המכונית הישראלית שהאטה – ולכן הפגיעות היו קטלניות. המחבלים "חתכו" את הרכב הישראלי וירו לעברו מטווח קצר. בצה"ל מעריכים כי כיוון ההימלטות המשוער של המחבלים היה לתוך העיר חברון.

בפיגוע נרצחה בת שבע נגרי, אם לשלוש בנות כבת 40 מהיישוב בית חגי. הלווייתה תתקיים בבית העלמין בכפר עציון. נגרי עלתה בשעות הבוקר עם בתה בת ה-12 לטרמפ עם תושב בית חגי, אריה לייב, על כביש 60. באמצע הדרך נורה לעבר רכבם צרור יריות. היא נפצעה אנושות ובוצעו בה פעולות החייאה, אך לבסוף נקבע מותה. בתה יצאה מהרכב ללא פגיעה, והנהג אריה לייב נפצע באורח קשה ופונה לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

אריה לייב גוטליב נפצע קשה בפיגוע בזמן שיצא לקנות ספרי לימוד לילדיו. גיסו סיפר: "אריה היה גיבור, המשיך בנסיעה אחרי הירי כדי להגיע למישהו שיכול לעזור, בכוחות על אנושיים ובגבורה תיפעל את הרכב".

חדשות JDN

 צבע אדום