מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 16°c
בני ברק 28°c
אשדוד 22°c
כ"א תשרי התשפ"ה | 23.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 20°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 16°c
בני ברק 28°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

באופן חריג: ארגון הטרור של אבו מאזן לוקח אחריות לפיגוע הירי הקטלני

גדודי "חללי אל-אקצא", הזרוע הצבאית של ארגון הטרור פת"ח, לקחו אחריות על הפיגוע בהר חברון שבו נרצחה בת שבע נגרי בת ה-40, ונפצע באורח קשה הנהג אריה גוטליב בן ה-39 • "תגובה טבעית לפשעים ולהתנשאות של הכיבוש"

באופן חריג: ארגון הטרור של אבו מאזן לוקח אחריות לפיגוע הירי הקטלני
אבו מאזן צילום: פלאש 90
אבו מאזן | צילום: פלאש 90

גדודי "חללי אל-אקצא", הזרוע הצבאית של ארגון הטרור פת"ח, לקחו אחריות על הפיגוע בהר חברון שבו נרצחה תושבת בית חגי בת שבע נגרי בת ה-40, ונפצע באורח קשה אריה גוטליב בן ה-39, גם הוא תושב בית חגי.

פת"ח, הוא הארגון בראשו עומד אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, ארגון טרור בו הכירה ישראל כמייצג הרשמי של הפלסטינים במסגרת הסכמי אוסלו, מהם חלפו באחרונה שלושים שנה ובמסגרתם הביאו ארצה את עראפת והמחבלים שלו.

בהודעת הארגון נכתב כי הפיגוע הגיע "כתגובה טבעית לפשעים ולהתנשאות של הכיבוש", וביום השנה לשריפת מסגד אל-אקצא בשנת 1969. "במילוי ההתחייבות לנשמות חללינו ודבקותנו באפשרות של ההתנגדות כבחירה אסטרטגית".

בתוך כך, מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס אמר אחר הצהריים: "אנחנו בגל טרור שלא ידענו זמן רב. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים מדי יום לסיכול של טרור, בכפרים, בקסבאות ובמחנות הפליטים. רוב הפעמים אנחנו מצליחים, היום והשבוע אנחנו בזמן קשה, ולא הצלחנו. אנחנו נרדוף את האויבים מחווארה, חברון ומכל מקום, ונבוא איתם בחשבון".

האלוף פוקס התייחס לתחקיר הפיגוע, שממנו עלה כי בפילבוקס הסמוך לזירת הפיגוע, שהיה מאויש בלוחמים, לא זיהו שמדובר בפיגוע, ולכן לא הגיבו בירי: "הם לא הספיקו להבין את הסיטואציה המבצעית. אנחנו נלמד את זה, כרגע אנו ממש בתחילתו של האירוע. על פניו לא נראה שהייתה כאן בעיה עם הלוחמים".

על ההסלמה באחרונה אמר: "מי שאחראים למצב הנוכחי הם ארגוני הטרור, ובעיקרם חמאס והג'יהאד איסלמי. אף אחד לא מגביל אותנו בפעילות ולא באמצעים. סיכלנו פיגועים רבים בשנה האחרונה גם באזור חברון ובצפון השומרון".

חדשות JDN

 צבע אדום