תביעה נגד בית החולים: סיבוך בניתוח גרם למותו של המטופל

גבר שנכנס לניתוח פרטי להסרת הגידול בכליה, נפגע במהלך הניתוח, כתוצאה מכך הוא נפטר. בשבוע שעבר הגישה משפחתו של הנפטר לביהמ"ש תביעת רשלנות רפואית. המשפחה שילמה סכום של כ-53 אלף שקלים עבור הניתוח הפרטי

אלי קליין | בריאות 20.8.2023 | 11:04

אילוסטרציה | צילום: freepik

גבר בן 52, שנכנס ביוני 2018 לניתוח אלקטיבי פרטי לצורך הסרת גידול שפיר אשר התגלה בכלייתו, נפטר לאחר הניתוח. במהלך הניתוח בבית החולים אסותא רמת החייל, נפגע ווריד בגוף המנקז דם ללב מהחלק התחתון בגוף. שני ניתוחים נוספים נעשו לו באותו ערב בניסיון להצילו לא עזרו, ובסופו של דבר הוא הלך לעולמו.

בשבוע שעבר הגישה משפחתו של הנפטר לביהמ"ש תביעת רשלנות רפואית נגד אסותא בבית החולים שיבא בתל השומר ונגד הרופא המנתח, פרופ' זוהר דותן, מנהל המחלקה האורולוגית בבית החולים הממשלתי שיבא בתל השומר, כך דווח ב'ישראל היום'.

על פי כתב התביעה, הוא נבדק אצל פרופ' דותן במרפאתו הפרטית שבאסותא. לדברי אלמנתו של הקורבן אמר לה הרופא כי "צריך היה לנתחו כבר אתמול, והסביר כי בבית חולים ציבורי ייקח זמן לקבל תור ופה יש עניין דחוף". לאחר מכן נקבע ביצועו של הניתוח הפרטי באסותא, והמשפחה שילמה סכום של כ-53 אלף שקלים עבור הניתוח הפרטי.נפ

פרופ' דותן מסר בתגובה לתביעה כי "האירוע התרחש לפני יותר מ-5 שנים. מדובר במטופל מורכב אשר סבל ממחלות רקע משמעותיות. ההערכה הרדיולוגית הטרום־ניתוחית תמכה בסבירות גבוהה באבחנה של גידול ממאיר של בלוטת האדרנל ועל הערכה זו התבסס הטיפול בהתאם לפרוטוקולים רפואיים מקצועיים מקובלים. כמו בכל הליך כירורגי, גם במקרה זה ישנם סיבוכים מוכרים אשר המטופל ובני משפחתו מיודעים עליהם. לצערנו, המטופל אכן סבל מסיבוך נדיר שכזה. ועדת הבדיקה שהוקמה לבחינת המקרה, בראשות בית החולים, לא מצאה כל פגם במהלך הניתוח ובטיפול שניתן למטופל. אנו משתתפים בצערה של המשפחה, נמשיך להעניק את הטיפול המקצועי והמתקדם ביותר לכלל הפונים אלינו".

מבית החולים אסותא רמת החייל נמסרה ל"ישראל היום": "כתב התביעה טרם התקבל, ולפיכך לא ניתן להתייחס לטענות. לאחר שיילמד כתב התביעה, אסותא תגיב ותתייחס לטענות בבית המשפט".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום