מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש הישיבה לבני גנץ: "על בני הישיבות לא נוכל להתפשר"

ברקע הדיונים על חוק הגיוס: יו"ר המחנה הממלכתי הגיע לביקור בבית ראש הישיבה הגאון הרב מאיר צבי ברגמן ממנהיגי וזקני חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה. ראש הישיבה לגנץ: "אנחנו לא יכולים להתפשר על התורה, כי אנחנו לא בעלים על התורה שאנו יכולים להתפשר על כך"

ראש הישיבה לבני גנץ: "על בני הישיבות לא נוכל להתפשר"
בני גנץ אצל ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן צילום: שוקי לרר

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ הגיע הבוקר (ראשון) לבני ברק לביקור בבית ראש הישיבה הגאון הרב מאיר צבי ברגמן ממנהיגי וזקני חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה במעונו ברחוב האדמו"ר מגור בבני ברק.

גנץ אצל רה"י הגרמ"צ ברגמן. צילום: שוקי לרר

בתחילת השיחה סיפר ראש הישיבה כי הוא כבר דור שישי בארץ עוד לפני הערבים. כך שלאף אחד לא יכול להיות טענות על כך שהוא נמצא בארץ ישראל.

בהמשך אמר גנץ לראש הישיבה שהוא לא מבקש להתפשר על חוק הגיוס כי אם להגיע להסכמות. ראש הישיבה הגיב שאנחנו לא יכולים להתפשר על התורה, כי אנחנו לא בעלים על התורה שאנו יכולים להתפשר על כך.

ראש הישיבה סיפר לו שבעת שהיו מספרים לחמיו מרן הרב שך על חייל שנהרג היה מוריד דמעות בכאב לב. עוד ציין ראש הישיבה כי התורה מלווה אותנו בכל הגלויות בלי קרקע ובלי נשק ורק התורה היא זו ששמרה עלינו.

גנץ אצל רה"י הגרמ"צ ברגמן. צילום: שוקי לרר

כשבני גנץ הזכיר את תחילת שנת הלימודים ראש הישיבה נאנח וסיפר כי חמיו הרב שך לא היה אוכל בראשון לספטמבר, והיה אומר איך אפשר לאכול בשעה שמיליון ילדים הולכים ללימודים ואינם יודעים לקרוא קריאת שמע.

בהמשך הביקור אמר ח"כ בני גנץ דיבר על הצורך באחדות העם ולהגיע להסכמות.

הביקור הוא איתות חרדי לנתניהו שעות לפני ישיבת ראשי קואליציה שתתקיים היום בנושא חוק הגיוס, החרדים כך נראה רואים אלטרנטיבה וקוראים לה בני גנץ.

גנץ התקבל כאמור בכבוד מלכים במעונו של הגרמ"צ ברגמן זקן חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה וחתנו של מרן הרב שך. בהמשך ביקר גנץ בישיבת רשב"י של הגרמ"צ ברגמן שם התפעל ממאות האברכים ששוקדים על תלמודם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום