ארגון הבריאות העולמי מודאג מזן חדש של קורונה

ווריאנט, המכונה BA.2.86, בעל מספר רב של מוטציות, עם עמידות גבוהה בפני חיסונים ויכולת התפשטות מדאיג את העולם. נכון לעכשיו לא ברור אם מדובר בזן מסוכן יותר מווריאנטים אחרים של וירוס הקורונה

אלי קליין | בריאות 18.8.2023 | 09:39

חיסון לקורונה | צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ארגון הבריאות העולמי הודיע הלילה כי החל לעקוב אחר זן חדש של קורונה, החשש שהזן בעל יכולת עמידות גבוהה מפני חיסונים, מה שעלול לגרום להתפשטות רחבה שלו ולגל חדש של הווירוס.

הווריאנט, נקרא BA.2.86, והתגלה לראשונה בישראל. כמה שעות לאחר מכן דווח על מספר מקרים של חולים בדנמרק, שאין ביניהם קשר אפידמיולוגי. הלילה, התגלה מקרה נוסף בארצות הברית, כך שהווריאנט ההגיע כבר לשלוש יבשות שונות.

ארגון הבריאות העולמי אמר כי לשושלת החדשה יש 36 מוטציות מהגרסה הדומיננטית של הזן המרכזי וכעת נותר לראות אם ל-BA.2.86 יהיה יתרון כלשהו בבריחה מתגובות חיסוניות מזיהום או חיסון קודם.

"החשש הגדול ביותר שלי יהיה שזה עלול לגרום לעלייה גדולה יותר במקרים ממה שראינו בגלים האחרונים", אמר ד"ר לונג, מנהל רפואי למיקרוביולוגיה אבחנתית. נראה שהתרחיש הסביר ביותר הוא שהזן BA.2.86 פחות ניתן להעברה מהווריאציות הדומיננטיות הנוכחיות, כך שלא צפוי להתפשט ברחבי העולם באופן נרחב, אך יש צורך בנתונים נוספים כדי ללמוד עוד על התנהגותו של הזן החדש.

נכון לעכשיו לא ברור אם מדובר בזן מסוכן יותר מווריאנטים אחרים של וירוס הקורונה. אולם, המהירות שבה נכנס הווריאנט לרשימת המעקב של ארגון הבריאות העולמי, מעיד על כך שהארגון לא לוקח סיכון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום