אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
הטענה באמצעות רובוטים? הפתרונות החדשים לרכב החשמלי
משרד האוצר הפיץ סמך שקורא לגופים שונים לתת למשרד האוצר פתרונות שיאפשרו לעובדי המדינה לטעון את הרכב החשמלי שלהם גם במקומות שבהם אין עמדות טעינה וכבלים
למדינת ישראל כבר יש רכבים חשמליים ואפילו שרים נוסעים בהם, אבל לא כולם יוכלו לטעון אותם באמצעות עמדת טעינה רגילה עם כבל, אולי בגלל מחסור בעמדות טעינה ואולי מסיבה אחרת ולכן המדינה כבר מתכוננת ליום שבו עובדי המדינה יצטרכו לטעון את האוטו החשמלי בדרך אחרת.
מכיוון שכך, משרד האוצר הפיץ בקשה לקבלת מידע, כלומר מסמך שקורא לגופים שונים להשתתף - ולתת למשרד האוצר פתרונות שיאפשרו לעובדי המדינה לטעון את הרכב החשמלי שלהם גם במקומות שבהם אין עמדות טעינה וכבלים.
כך, במסמך כתוב: "מנהל הרכב הממשלתי מעוניין לבחון פתרונות וטכנולוגיות בארץ או בחו"ל או המתוכננים להגיע או להיות מפותחים בישראל, אשר יכולים להוות חלופה לטעינה באמצעות חיבור כבל בין הרכב החשמלי לעמדת הטעינה, ואשר ניתנים ליישום בזמן שהרכב דומם או בתנועה". מהם הפתרונות שמדינת ישראל רוצה? חלק לקוחים ממדע בידיוני וחלק דווקא שימושיים וברי יישום. רשימת הפתרונות שמשרד האוצר מביא לדוגמה במסמכים כוללת פאנלים סולאריים אשר יאפשרו טעינה בכוח השמש, סוללות ניידות שיוכלו להיות מוצבות היכן שאין עמדות טעינה זמינות, פסי השראה אלקטרומגנטיים (כלומר טעינה מחשמל אל חוטי בכביש תוך כדי נסיעה) וגם מה שמסמכי משרד האוצר מגדירים שחור על גבי לבן כ"רובוטים ניידים".