מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

'תמונת השנה' | תיעוד הכבאי שמרגש את הרשת

תמונה שעלתה ברשת ביממה האחרונה בעקבות מותו הטראגי של לוחם האש דקל מרציאנו ז"ל, מרגשת את הרשת. הצלם מספר היכן צולמה, מדוע זכתה בתואר 'תמונת השנה' וגם על הקשר שנרקם מאז בינו לבין המנוח

'תמונת השנה' | תיעוד הכבאי שמרגש את הרשת
לוחם האש דקל מרציאנו ז"ל צילום: שגיא פלקס

הצלם שגיא פלקס פנה אל אשת התקשורת סיון רהב מאיר עם תמונה מרגשת שתיעד בשנת 2016, בו נראה לוחם האש דקל מרציאנו ז"ל תופס תנומה קמרה במהלך לחימה בשריפת חורש ענקית ביער בצפון, כאשר שמע על מותו הטראגי באסון הבור בדיר אל אסד. הוא שיתף אותה עם רהב מאיר שפ]רסמה את דבריו בדף הפייסבוק שלה.

וכך מספר הצלם שגיא פלקס: "את התמונה הזו צילמתי בשנת 2016. שני כבאים שנלחמים בדליקות באזור הר חלוץ בצפון, תופסים כמה רגעים של מנוחה. לכבאי שעל הרצפה, זה שישן על הקרקע אבל בעצם נמצא בכוננות, קוראים דקל מרציאנו. הוא נפטר הבוקר אחרי שניסה להציל אדם שנפל לבור בדיר אל אסד. יחד איתו נהרג גם לוחם האש עדנאן אסעד".

צילום: שגיא פלקס. מתוך הפייסבוק של סיון רהב מאיר.

עוד הוא משחזר: "תפסתי את התמונה הזו במקרה. היה שם כל כך הרבה פיח ואש, שבקושי יכולתי לצלם. אני זוכר שהבאתי איתי גם קצת ממתקים, לחלק לכבאים שעבדו קשה. אחר כך התמונה פורסמה בכל העולם וזכתה בתואר 'תמונת השנה'".

לדברי פלקס, "אני לא תמיד שומר על קשר עם מצולמים, אבל מאז דקל ואני שמרנו על קשר. באתי לצלם אותו ואת חבריו באירועים, בתרגילים, בחגים. דקל השתתף בחילוצים רבים ומורכבים, לא רגילים. אחרי שצילמתי אותו הוא התחתן, ונולדו לו שלושה ילדים. הוא היה אדם אמיץ, נחוש, עם לב זהב.

לא חשבתי שדקל יעלה שוב לכותרות. לא חשבתי שאוציא שוב את התמונה הזו מהארכיון שלי. עכשיו דקל הלוחם נח, מנוחה תחת כנפי השכינה", סיכם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום