מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שני שליש מהעולים במבצע האחרון - נוצרים

שני שליש מהעולים מאתיופיה בין 2020 ל-2022 הם נוצרים. כך עולה מנתונים רשמיים של רשות האוכלוסין וההגירה. ד"ר יונה שרקי מהמרכז למדיניות הגירה: "לקבוע קריטריונים אחידים לעלייה"

שני שליש מהעולים במבצע האחרון - נוצרים
אזרחים באתיופיה צילום: unsplash

שני שליש מהעולים מאתיופיה בין 2020 ל-2022 הם נוצרים. כך עולה מנתונים רשמיים של רשות האוכלוסין וההגירה אותם פרסם המרכז למדיניות הגירה.

מנתונים אלו עולה כי מבין למעלה מחמשת אלפי העולים מאתיופיה שהגיעו לישראל במסגרת מבצע 'צור ישראל' 3,301 הגדירו את עצמם נוצרים, בעוד רק כ-1,773 הגדירו את עצמם כזרע ישראל (מבניהם לא נמצאו כלל זכאים לעלייה על פי חוק השבות).

נתונים אלו מצטרפים לדיווחי עבר של המרכז למדיניות הגירה, שפילחו נתונים שהתקבלו מרשות האוכלוסין וההגירה ביחס לעלייה מאתיופיה, כאשר מאז שנת אלפיים רק כ-10% מהעולים הגדירו עצמם כיהודים עם עלייתם לישראל.

בתוך כך, בימים האחרונים מינה שר הקליטה והעלייה אופיר סופר פרויקטור לצורך בחינת המשך העלייה. עוה"ד ד"ר יונה שרקי מהמרכז למדיניות הגירה מוסיף: "מדינת ישראל חייבת לאפשר לכל יהודי הרוצה לעלות לישראל להגשים את רצונו. מחנות הממתינים באתיופיה מתרוקנים ומתמלאים מדי כמה שנים, כאשר בכל פעם מופיע מספר חמש ספרתי חדש של ממתינים לעלייה. נתוני רשות האוכלוסין וההגירה מוכיחים שאם יש זכאי שבות או יהודים באתיופיה, הם לא עולים בעוד אלו המהגרים כלל אינם זכאים לעלייה. הפרויקטור החדש חייב לקבוע קריטריונים אחידים לעלייה לישראל, שיהיו תקפים לכל התפוצות ויתאימו להוראות חוק השבות".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום