מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האזהרה של בכירי צה"ל בוועדה: "האויבים מזהים שהאירוע אמיתי"

בכירי צה"ל אמרו בדיון בוועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון: "חמש מערכות בחירות ופלונטר פוליטי של כמה שנים לא עשו את האפקט של מה שקורה כאן". ראש אג"מ: "אמירות שקוראות לא להתייצב מצד אחד ואמירות שתוקפות את הטייסים מביאות לפגיעה"

האזהרה של בכירי צה"ל בוועדה: "האויבים מזהים שהאירוע אמיתי"
ח"כ יולי אדלשטיין בוועדת חוץ וביטחון צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במהלך הדיון בוועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון שעסק בכשירות צה"ל אמרו בכירי צה״ל לחברי הוועדה: "חמש מערכות בחירות ופלונטר פוליטי של כמה שנים לא עשו את האפקט של מה שקורה כאן ועכשיו מול האויבים שלנו. הם מזהים שהפעם האירוע הוא אחר ואמיתי", כך דווח ב'חדשות 13'.

בנוסף, על פי דיווח ב'חדשות 12', במהלך הדיון אמר ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק: "אמירות שקוראות לא להתייצב מצד אחד ואמירות שתוקפות את הטייסים מביאות לפגיעה במוטיבציה וללכידות, ושתיהן גורמות לתופעה של אי התייצבות להתגבר".

במקביל, ח"כ זאב אלקין מהמחנה הממלכתי ביקש לקבל נתונים קונקרטיים ואמר כי "ביקשנו נתונים ולא קיבלנו פה נתונים, לא קיבלנו מספרים. אמרתם שזה הפורום".

נמיין כי בעקבות אזהרתו של ראש הממשלה כי הנתונים יודלפו, בצה"ל החליטו לא לחשוף את הנתונים המלאים, אלא רק לראשי הוועדות: גדי אייזנקוט, יולי אדלשטיין וח"כ שלום דנינו מהליכוד.

כזכור, ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון חסוי בנושא כשירות ומוכנות צה"ל לביצוע משימותיו בשגרה ובחירום.

בדיון, בו השתתפו גורמים בכירים בצה"ל, נמסר דיווח מפורט על כשירות ומוכנות הצבא אל מול הצרכים הקיימים והעתידיים. כמו כן, בדיון עלתה התייחסות בנוגע להתכנות של השפעות עתידיות של המחלוקת הציבורית על כשירות הצבא ומוכנותו.

בנוסף, עלתה התייחסות באשר לטיפול באי התייצבות לשירות פעיל. התופעה מטופלת והוצגו הצעדים למניעת התרחבותה.

על פי דיווח בכאן חדשות, במהלך הדיון, בכירי הצבא אמרו לחברי הוועדה כי ״הכשירות יורדת״ וכי ״חייבים לשנות את המצב הנוכחי של המחלוקת״. לדבריהם ״אנחנו נמצאים בנקודה לא טובה״.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום