מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אמסלם: "צריך לטפל במורדים בצה"ל" | גלנט: "אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי"

אמסלם תקף את קציני צה"ל ואמר כי "יש מרד בתוך צה"ל, בכל צבא רגיל מטפלים במורדים - כמו שצריך לטפל במורדים". שר הביטחון הגיב: "‏פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי". הנשיא הרצוג: "מגנה בתוקף את ההשתלחויות בצה"ל ומפקדיו בימים האחרונים"

אמסלם: "צריך לטפל במורדים בצה"ל" | גלנט: "אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי"
אמסלם וגלנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר דודי אמסלם אמר היום (שלישי) בריאיון לגלי צה"ל שיש מרד בתוך הצבא. אמסלם, שנשאל על מצב הכשירות של צה"ל, אמר: "לא האמנתי שהצבא יגיע למה שיגיע. אני רואה בזה מרד בתוך צה"ל. אני לא מאמין שזה במדינה דמוקרטית, זה חמור ביותר". שר הביטחון יואב גלנט הגיב לדברים והגן על קברניטי צה"ל.

"זו לא קבוצת קציני מילואים. יש מרד בתוך צה"ל", אמר אמסלם בריאיון. "מי שמורד בתוך הצבא, בכל צבא רגיל, מטפלים במורדים כמו שאמורים לטפל במורדים, ולכן אני רואה את זה כדבר חמור מאוד, ולהערכתי בלי קשר לרפורמה כזו או אחרת יהיו לזה השלכות עתידיות חמורות ביותר על המדינה". 

שר הביטחון יואב גלנט הגיב: "יצאתי כעת מסיור ממושך עם מפקד חיל האוויר בבסיס רמון. פגשתי באנשים הטובים ביותר במדינת ישראל, אני גאה בהם. ‏פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי, את שר הביטחון, אני ממונה על הרמטכ״ל ומפקד חיל האוויר. הוציאו את צה"ל מהדיון הפוליטי, זהו כלי המגן המקנה חיים לעם ישראל", כך גלנט.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב: "אני מגנה בתוקף את ההשתלחויות בצה"ל ומפקדיו בימים האחרונים. אלו אמירות שפוגעות בחוסנו של צה"ל. יש לנו צבא חזק ורמטכ״ל מצוין. חיילנו בסדיר ובמילואים מסכנים את חייהם ימים ולילות. גם היום ובכל יום. כולנו חייבים להם תודה ואהבה גדולה על פעילותם להגנה על ביטחון המדינה. תרגיעו!".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב: "הפגיעה הקשה ביותר בחיילי צה״ל, בקציניו ובראשם הרמטכ״ל היא לא מה שאומרים שרים או ח״כים קיצוניים מהקואליציה. מה שפוגע בהם זה דווקא מה שלא נאמר. זה השקט הצורם של ראש הממשלה נתניהו שנותן לקיצוניים לפגוע בנכס היקר לנו ביותר".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום