תושב קנטקי שיגר איומים לעבר ראשי הקהילה היהודית

גבר מקנטקי ארה"ב הואשם בשל איומים ששיגר לעבר מנהיגי הקהילה היהודית ונגד מרכז סטודנטים יהודי. סכום של 10,000 דולר נקבע לשחרורו בערבות. החשוד הופיע אתמול בבית המשפט

יענקי פרבר | חדשות בעולם 15.8.2023 | 07:44

מעצר. אילוסטרציה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משטרת לקסינגטון בקנטקי עצרה גבר שאיים על מרכז הסטודנטים היהודי של חב"ד, כך הודיעו גורמים רשמיים. סנדיל ניית'ן, בן 58, הואשם באיומי טרור מדרגה שנייה. המשטרה מסרה שהוא איים על מרכז הסטודנטים ועל ראש הקהילה היהודית מקומי במשך כמה ימים. האיומים של ניית'ן כללו דברי שטנה והתמקדו בדת היהודית.

ניית'ן נעצר ביום שני ונכלא במתקן מעצר במחוז פאייט, סכום של 10,000 דולר נקבע לשחרורו בערבות. החשוד הופיע אתמול בבית המשפט. המשטרה פתחה בחקירת המקרה לאחר שרב מקומי יצר קשר עם המשטרה, כך אמר דובר המשטרה לתקשורת המקומית.

מרכז הסטודנטים היהודי מספק סיוע רוחני וגשמי ליהודים באוניברסיטת קנטקי, אך הוא אינו חלק מהאוניברסיטה. ג'יי בלנטון, דובר מטעם האוניברסיטה, אמר שהאוניברסיטה גילתה על ההאשמות רק אתמול.

"אף אחד לא צריך להיות נתון לאיומים, אפליה או הפחדה", אמר בלנטון. "מכיוון שבית חב"ד אינו מזוהה עם האוניברסיטה וממוקם מחוץ לקמפוס, משטרת לקסינגטון חוקרת את המקרה". בלנטון אמר שהאוניברסיטה פנתה לחברי ארגון הסטודנטים של חב"ד כדי לתת כל תמיכה שתידרש.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום