מועצה מקומית מסרבת לאפשר לילד עם צרכים מיוחדים ללמוד בבית ספר יהודי

מועצה מקומית בבריטניה מסרבת לאפשר לילד יהודי בעל צרכים מיוחדים מקום בבית ספר יהודי. לנער הוצע מקום בבית ספר יסודי לא יהודי ואמו מסרבת בתוקף לשלוח אותו לבית ספר לא יהודי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.8.2023 | 15:47

צללית ילד | צילום: pixabay

מועצת הרטפורדשייר באנגליה דחתה בקשה לאפשר לילד יהודי עם קשיי למידה קשים ללכת ל'גשר', בית ספר יסודי יהודי לילדים עם צרכים חינוכיים מיוחדים.

ג'ושוע, בן 10, שמכיר רק מסגרת חינוכית יהודית, התקבל ל'גשר', בית ספר פרטי בפינר, פרבר ברובע הארו בלונדון.

אבל מועצת הרטפורדשייר מסרבת לממן את 'גשר' ובמקום זאת הציעה לג'ושוע מקום בקולנברוק במחוז סלאו בברקשייר בסיוע המדינה. בקולנברוק גם יש בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים.

בשיחה עם העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל' אמרה אמו של ג'ושוע כי המועצה "התעלמה לחלוטין מזכויותיי הדתיות" וכי 'גשר' הוא "בית הספר היהודי היחיד שעונה על צרכיו".

ג'ושוע הוא כיום תלמיד בבית הספר היהודי בסיוע המדינה 'וולפסון הלל' באנפילד, אך גם הצוות בוולפסון סבור ש'גשר' הוא המקום הטוב ביותר עבורו.

רכזת החינוך המיוחד של וולפסון הלל, חנה באנט, אמרה לעיתון כי אמנם ג'ושוע "אהוב בבית הספר שלנו, אבל אנחנו פשוט לא בית הספר המתאים לו".

אמו של ג'ושוע אמרה כי לאחר שהגישה בקשה לתמיכה מהמועצה לפני מספר חודשים, פקיד מועצה התקשר אליה בשבוע שעבר כדי לומר שהרטפורדשייר רוצה שג'ושוע יעבור לקולנברוק בספטמבר, הצעה שהיא דחתה.

"השתגעתי. התחרפנתי", אמרה לעיתון. היא אמרה שהליכה לבית ספר לא יהודי תגרום לו "חרדה רבה", והסבירה: "לבטל את השגרה של בית ספר יהודי וכל מה שהם עושים יבלבלו אותו".

בית ספר 'גשר', יוכל ללמד את ג'ושוע עד גיל 16, בעוד שקולנברוק מתאים רק עד גיל 11 בלבד. יתרונות נוספים של 'גשר' כוללים "ריפוי בעיסוק וטיפול מומחים", אמרה אמו של ג'ושוע.

בתחילת השבוע נאמר לה כי הוא יכול להישאר ב'וולפסון הלל' עד לערעור על החלטת המועצה בבית משפט, שעשוי לקחת חודשים רבים.

דובר מועצת מחוז הרטפורדשייר אמר בתגובה: "ילדים מתקבלים בבתי ספר ובמסגרות בהתאם לחקיקה של צרכים חינוכיים מיוחדים ונכויות, שמוודא שבית ספר מתאים לגיל, ליכולת, ולכישורים מיוחדים ושימוש יעיל במשאבי הרשויות המקומיות. החווק אינו כולל זכות ספציפית להתקבל לבתי ספר דתי. במקרה זה, יש לנו בית ספר שיכול לענות על צרכי הילד ולכן הוא יעיל יותר של משאבי הרשות המקומית מאשר בית ספר דתי פרטי".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום