אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
זה המהלך שיניע את הישראלים להגביר את השימוש בתחבורה ציבורית
על רקע הירידה בשימוש בתחבורה ציבורית בכלל ובאוטובוס בפרט נערך סקר שבוחן מה יכול להניע נוסעים להשתמש יותר בתחבורה ציבורית | התשלום בנייד (46%) מדורג בראש סדר העדיפויות של המשתמשים
חנוכת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב בפתח ובצד ירידה בשימוש בתחבורה ציבורית, נערך בישראל סקר מקיף בקרב 800 איש מהאוכלוסייה הבוגרת שחקר מה יכול להוביל לעליה בשימוש בתחבורה ציבורית:
יש חשיבות גדולה לאופן התשלום:
• 46% אמרו שלשלם בנייד הכי חשוב להם, 16% אמרו שתהיה להם אפשרות לשלם ללא טעינה מראש של כרטיס- אלא באופן חופשי, ו-17% אמרו שהתשלום יהיה מותאם לצרכים שלהם על בסיס חודשי.
• 40% אמרו שהם יהיו מוכנים לנסות, במידה רבה, טכנולוגיה או אפליקציה שימליצו על מסלול הנסיעה החסכוני ביותר, בהתבסס על הרגלי הנסיעה שלהם.
• 72% אמרו שהם בטוחים ו/או חושבים שהם ישתמשו באפליקציה שבאמצעותה ניתן לטעון כסף לתשלום תחבורה ציבורית לילדיהם עד גיל 18 עם הגבלות שימוש. רובם חושבים שזהו חידוש אמיתי.
• נרשמה ירידה בשביעות הרצון של משתמשי הכרטיס הנטען מראש - closed loop (רב-קו): רק 16% מרוצים מאוד, בהשוואה ל - 20.8% מהנשאלים בשנת 2019. ההטענה מראש מהווה את הטרדה העיקרית.
חלה ירידה בשימוש בתחבורה ציבורית והמכונית היא עדיין הכלי העיקרי:
• 71% מהנשאלים משתמשים באוטובוס (בהשוואה ל- 79% בשנת 2019)
• 38% משתמשים ברכבת (בהשוואה ל -36% בשנת 2019)
• 15% משתמשים ברכבת הקלה בירושלים (בהשוואה ל- 12% בשנת 2019(.
• בהשוואה למגפת הקורונה, 29% אמרו שהם משתמשים פחות בתחבורה ציבורית כיום, 16% אמרו שהם משתמשים יותר - בהשוואה לתקופה שלפני המגיפה, ו-55% אמרו שהתנהגותם נותרה זהה.
• מכונית פרטית היא עדיין אמצעי התחבורה המוביל בישראל, הן לנסיעה והן לצרכים אישיים (72%), 60% מהישראלים משתמשים בתחבורה ציבורית לפחות פעם בשבוע, כאשר הצעירים מאמצים אותה לעתים קרובות יותר (גילאי 18-34).
יותר מ-30% מהנשאלים מעולם לא נסעו ברכב פרטי בנת״צ (בנתיבים המהירים של התחבורה הציבורית). מבין אלה שהשתמשו, 19% היו מאוד מרוצים, 27% היו מרוצים ו-27% היו מרוצים במידה בינונית.
• הישראלים חושבים שניתן לשפר את חווית ההמתנה בתחנות האוטובוס: 33% מעוניינים שיהיו סככות והצללות נוספות וטובות יותר, ו- 14% חושבים שצריך להוסיף עוד ספסלים.
• יש עדיין מקום לצמיחת התחבורה השיתופית. ישראלים נרתעים מאוד משימוש באופניים, קורקינטים או רכב שיתופי: 62% אמרו כי הם בטוחים או חושבים שלא ישתמשו בהם.