מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ניסו לחלץ צעיר שנפל לבור: כבאי נהרג, חברו נפגע אנושות

השניים היו במהלך פעילות כשנכנסו לבור בעומק 8 מטרים בחיפושים אחר צעיר שנפל | כוחות ההצלה ביצעו בהם פעולות החייאה ופינו אותם לבית החולים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו של אחד מהם | גם הצעיר חולץ במצב אנוש

ניסו לחלץ צעיר שנפל לבור: כבאי נהרג, חברו נפגע אנושות
זירת האירוע צילום: באדיבות המצלם

שני לוחמי אש נפגעו באורח אנוש לאחר שנפלו לבור במהלך פעולות לחילוץ צעיר שנפל אליו בדיר אל אסד סמוך לכרמיאל. בהמשך חולץ גם הצעיר, בשנות ה-20 לחייו, כשמצבו מוגדר אנוש.  בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של אחד הכבאים. הערכה היא כי השלושה נפגעו מגזים מסוכנים בתוך הבור, המשמש להשלכת פסולת של סוסים.

מתחקיר ראשוני שבוצע עולה כי בסביבות השעה 13:00 התקבלה קריאה במוקד 102 במחוז צפון על אירוע חילוץ של צעיר כבן 20 שנפל לבור בעומק של כ-8 מטר בדיר אל אסד שבגליל.

עם קבלת הקריאה, יצאו צוותי לוחמי אש מיחידת יל"מ (היחידה לחילוצים מיוחדים) מתחנת כיבוי כרמיאל והגיעו תוך זמן קצר למקום והחלו בפעולות חילוץ. הצוות הראשון שהיגיע לזירה, חתר למגע עם הלכוד בבור באופן מיידי על מנת להציל חיים, שני לוחמי אש נכנסו אל הבור ותוך כדי פעולות החילוץ אבד עימם הקשר.

צוותי חילוץ נוספים שהיו במקום ולוחמי יחידת להבה שהוזעקו, חילצו את לוחמי האש והאזרח במצב קשה לגורמי הרפואה במקום. לוחמי האש והאזרח פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בנהריה. נציב הכבאות רב טפסר אייל כספי היגיע לבית החולים ועוקב מקרוב על מצבם הרפואי. משפחות הלוחמים עודכנו על ידי גורמי המערך ומלווים על ידם. נציב הכבאות מינה צוות בדיקה בראשות טפסר לחקירת נסיבות האירוע.

לפי מד"א, מד"א, בשעה 13:07 התקבל דיווח על 3 גברים שאיבדו את הכרתם בתוך בור בחצר בית בדיר אל אסד. חובשים ופראמדיקים של הארגון דיווחו מהמקום שבשלב זה חולצו 2 גברים כבני 30 שמפונים תוך פעולות החייאה למרכז הרפואי לגליל בנהריה. צוותי מד"א במקום ממתינים לחילוץ הגבר השלישי שעדיין מחוסר הכרה בתוך הבור.

פראמדיק מד"א אדי זוגוט סיפר: "מדובר ככל הנראה בבור מים שצעיר שירד לתוכו איבד את ההכרה. 2 גברים נוספים שירדו לבור על מנת לסייע ולחלץ אותו איבדו גם הם את ההכרה. לאחר חילוץ של 2 הגברים הענקנו להם טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבי"ח תוך פעולות החייאה כשמצבם אנוש. בדקות אלו נמשכים ניסונות החילוץ של הצעיר ואנחנו ערוכים להעניק לו טיפול רפואי בתקווה שניתן יהיה להציל אותו."

מתנדב צוות הצלה חיים גרטנר מוסיף: "כשהגעתי למקום האירוע, הכווינו אותי לבור בחצר בית שם סיפרו לנו כי שני גברים שירדו לבור כדי לחלץ צעיר שנפל לבור נפגעו אף הם וכרגע לכודים בתוכו. לאחר שכוחות לוחמי האש חילצו אלינו את שני הגברים, הם היו ללא דופק ונשימה, יחד עם פראמדיקים וחובשים נוספים של מד"א התחלנו מיידית לבצע בהם פעולות החייאה מתקדמות, והם פונו על ידי ניידות טיפול נמרץ במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה להמשך טיפול בחדר הלם בבית החולים הגליל בנהריה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום