איומי מוות נגד ראש העיר האורתודוקסי: משפחתו תחת הגנה

ראש העיר היהודי האורתודוקסי של סרפסייד במיאמי ומשפחתו נמצאים תחת הגנת המשטרה לאחר שאימי מוות המכילים התייחסות נאצית נשלחו לעברו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 11.8.2023 | 14:19

ראש העיר שלמה דנציגר עם מפקד המשטרה | צילום: VIN

ראש העיר סרפסייד במחוז מיאמי-דייד שבפלורידה, שלמה דנצינגר קיבל אימייל ב-4 באוגוסט מאדם שהזדהה כמי שמזוהה עם "הרייך הרביעי", התייחסות לתחייה פוטנציאלית של מפלגה נאצית, כאשר השולח האנונימי הביע את רצונו להגיע לביתו של דנצינגר "ללמד את המשפחה שלו לקח".

"באימייל נאמר שהשולח יגיע לביתי ללמד את המשפחה שלי לקח", אמר דנצינגר ל-VIN News.

דנצינגר, שעדיין היה בבית העירייה כשהמייל הגיע, העביר אותו מיד לפרקליט העירייה ולמפקד המשטרה, שתייג אותו כאיום אמין.

המייל הועבר למחלקת אכיפת החוק של פלורידה, הלשכה הפדרלית לחקירות, כוח המשימה המשותף לטרור ולפרקליטות המדינה.

בהגיעו חזרה לביתו בסרפסייד, דנצינגר שוחח על הנושא עם אשתו וילדיו, בני 20, 15, 14 ותשע, הוא העביר את חומרת העניין מבלי להכניס את המשפחה למצב פאניקה.

"אמרתי להם שהם לא עוזבים את הבית, ושאם הם רואים פנסי רכב בשכונה, אלה הם אנשים שמגנים עלינו רק כאמצעי זהירות", אמר דנצינגר.

דנצינגר ומשפחתו בילו הן את השבת והן את יום ראשון ספונים בביתם. הוא דחה את הצעת בנו בן ה-21, המשרת כיום בחטיבת הנח"ל בצה"ל, לחזור לפלורידה כדי לשמור על המשפחה.

הוא ציין כי האיום הוא גם אנטישמי באופיו, וגם מתקפה על נבחר ציבור, דנצינגר אמר כי ישנה נוכחות משטרתית כבדה סביב ביתו וכי בכוונתו להעמיד לדין את מי ששלח את האיום.

הזיהוי של אותו אדם עשוי להיות קשה עם האימייל שנשלח דרך שרת בשוויץ המסווה את כתובת ה-IP האמיתית, מה שמחייב את מעורבות משרד התובע של ארה"ב, שעד כה לא התערב.

המייל המאיים נשלח לדנצינגר יומיים בלבד לאחר שהוא הסתבך במחלוקת שפרצה בוועדה בעיר כאשר חברת המועצה נלי ואסקז קטעה את דברי ראש העיר שוב ושוב כשהציג הצעה. הוא ביקש מואסקז מספר פעמים להפסיק את ההתפרצויות.

דנצינגר תיאר את ההתקפות נגדו כמאמץ משותף של מתנגדיו להכפיש אותו לקראת הבחירות לראשות העיר במארס 2024.

"לאנשים שרצים אין פלטפורמה ואין חזון לעיר, הם רק אומרים 'הבחור הזה רע'", ציין דנצינגר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום