מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עימות חזיתי בין גלנט לבן גביר: "יגרום לקשיים משמעותיים"

שר הביטחון יואב גלנט שיגר מכתב לשר לביטחון לאומי ובו הוא מזהיר מפני הקמת המשמר הלאומי. בן גביר בתגובה: "ששר הביטחון יתרכז באתגרי משרדו"

עימות חזיתי בין גלנט לבן גביר: "יגרום לקשיים משמעותיים"
גלנט ובן גביר במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר הביטחון יואב גלנט שיגר היום (חמישי) לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מכתב חריף בו הוא מביע את התנגדותו להקמת המשמר הלאומי כגוף נפרד ממשטרת ישראל שכפוף ישירות לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. כך דווח ב'חדשות 12'.

גלנט כתב במכתב: "הקמת גוף ביטחוני חדש", ולהסטת הקשב של כל מערכת הביטחון". בן גביר בתגובה: "ששר הביטחון יתרכז באתגרי משרדו".

הוועדה שהוקמה כדי לבחון את הקמת המשמר הלאומי התכנסה כבר 10 פעמים. בדיונים שהתקיימו הופיעו מול הוועדה מומחי ביטחון רבים, חלקם היו בכירים מאוד בצה"ל. על פי הדיווח רוב הגורמים שהופיעו בוועדה אמרו לבאי הוועדה שהקמה של גוף כזה, שכפוף ישירות לשר ולא למשטרה ולמג"ב - זה פשוט "אסון".

המומחים טענו בנוסף כי בפני הוועדה שמדובר פגיעה משמעותית בביטחון ישראל. גורמים במערכת הביטחון מאמינים כי על פי דיוני הוועדה, הסיכוי שהיא תמליץ על הקמת המשמר הלאומי כגוף נפרד שואף לאפס, ושקיימת התנגדות רבה למהלך.

תגובת השר איתמר בן גביר: "השר גלנט פיתח הרגל מגונה. להוציא מכתב לתקשורת ורק אחר כך לשלוח למשרדנו. טרם קיבלנו את מכתבו של השר גלנט שפורסם הערב בתקשורת. 

לגופם של דברים, הוועדה טרם גיבשה המלצותיה, אולם אנו מציעים לשר גלנט לא להתערב בעניין שהוא אינו קשור אליו. ראש הממשלה והשר בן גביר סיכמו על הקמת משמר לאומי בישראל והם ולא השר גלנט יכריעו כיצד יפעל המשמר. 

מבקשים מגלנט שניסה לתקוע את הרפורמה המשפטית ועסוק ברדיפת מתיישבים, שלא יתעסק עם ענייני המשמר הלאומי. הועדה מסיימת את עבודתה ותגיש המלצותיה בחודש וחצי הקרוב", תגובת השר.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום