רוסיה וסין שלחו סיור ימי ליד אלסקה

רוסיה וסין שלחו סיור ימי גדול ליד אלסקה, בתגובה ארבע משחתות אמריקאיות נשלחו לפקח על הספינות הרוסיות והסיניות. 11 ספינות רוסיות וסיניות נראו סמוך לאיים האלאוטיים, כך על פי גורמים אמריקאים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 7.8.2023 | 07:54

אילוסטרציה | צילום: unsplash

כוחות של חיל הים הרוסי והסיני סיירו יחד ליד חופי אלסקה בשבוע שעבר, במה שנראה כמשט הגדול ביותר שהתקרב לחופי אמריקה. 11 ספינות רוסיות וסיניות נראו סמוך לאיים האלאוטיים, כך על פי גורמים אמריקאים. הספינות, שמעולם לא נכנסו למים הטריטוריאליים של ארה"ב ומאז יצאו, היו תחת תצפית של ארבע משחתות אמריקאיות ומטוסי P-8 פוסידון, המטוסים הללו משמשים למשימות ריגול וסיור ימי כולל מעקב אחר צוללות ואוניות.

האיים האלאוטיים הם יותר מ-300 איים קטנים בצפון האוקיינוס השקט. האיים שייכים ברובם לארצות הברית, ומקצתם לרוסיה. "זוהי התחלה היסטורית", אמר ברנט סאדלר, קצין לשעבר בחיל הים האמריקאי ל'וול סטריט ג'ורנל': "בהתחשב בהקשר של המלחמה באוקראינה והמתיחות סביב טייוואן, המהלך הזה הוא מאוד פרובוקטיבי".

דובר פיקוד צפון של ארה"ב אישר כי רוסיה וסין ביצעו סיור ימי משולב ליד אלסקה, אך לא ציין את מספר הספינות או את מיקומן המדויק.

"כוחות שלנו ביצעו פעולות כדי להבטיח את ההגנה של ארה"ב וקנדה, הסיור נשאר במים בינלאומיים ולא נחשב לאיום", נמסר מהפיקוד.

הסנאטור דן סאליבן מאלסקה, חבר רפובליקני בוועדת השירותים המזוינים של הסנאט, אמר שהסיור הוא תזכורת לכך שארה"ב נכנסה ל"עידן חדש של תוקפנות אוטוריטרית" ושיבח את תגובת ארה"ב החזקה.

שגרירות רוסיה בוושינגטון לא הגיבה לבקשת תגובה. דובר שגרירות סין בוושינגטון אמר שהסיור לא היה מכוון נגד ארה"ב "על פי תוכנית שיתוף הפעולה השנתית בין הצבא הסיני והרוסי, כלי השיט הימיים של שתי המדינות ביצעו לאחרונה סיורים ימיים משותפים במים במערב ובצפון האוקיינוס ​​השקט. פעולה זו אינה מכוונת לשום צד שלישי ואין לה שום קשר למצב הבינלאומי והאזורי הנוכחי", אמר דובר שגרירות סין, ליו פנגיו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום