מאות מתקנים באוקראינה מתמקדים בייצור תחמושת ומל"טים

כאשר אוקראינה הייתה חלק מברית המועצות, התעשייה הביטחונית שלה הייתה אחד המעסיקים הגדולים במדינה, אך הצטמצמה במהלך 30 השנים האחרונות. עכשיו תעשיית הנשק המתהווה באוקראינה ייצרה בחודש שעבר פי שניים יותר מרגמות וארטילריה מאשר במשך כל שנת 2022

יענקי פרבר | חדשות בעולם 3.8.2023 | 07:44

ארטילריה של צבא אוקראינה | צילום: צבא אוקראינה

הצורך של אוקראינה בתחמושת בחודש ה-18 למלחמה עם רוסיה הפך לדחוף יותר. ארצות הברית ובעלות בריתה שלחו מיליוני פגזים וכדורים ותחמושת לאוקראינה מאז החלה פלישתה של רוסיה בתחילת השנה שעברה. אבל לנוכח ההידלדלות ותעשיית הנשק המערבית שמתקשה לעמוד בקצב הביקוש, גורמים רשמיים באוקראינה וברחבי ממשל ביידן, נאט"ו והאיחוד האירופי מחפשים מקורות תחמושת חדשים כדי לספק במהירות לאוקראינה.

תעשיית הנשק המתהווה באוקראינה ייצרה בחודש שעבר פי שניים יותר מרגמות וארטילריה מאשר במשך כל שנת 2022, אמר גורם ממשלתי בכיר ל'ניו יורק טיימס', המתקפה הנגדית נגד רוסיה תלויה בשאלה אם לצבא יהיה מספיק תחמושת כדי להמשיך להילחם.

שר התעשיות האסטרטגיות באוקראינה, אלכסנדר קמישין, סירב, מטעמי ביטחון, לכמת או למסור פרטים על התחמושת שיוצרה ביולי. בראיון טלפוני לעיתון, הוא תיאר את המספרים כ"חשובה למתקפה הנגדית".

כאשר אוקראינה הייתה חלק מברית המועצות, התעשייה הביטחונית שלה הייתה אחד המעסיקים הגדולים במדינה, אך הצטמצמה במהלך 30 השנים האחרונות בהיעדר תקציבים צבאיים. 

קמישין אמר כי באוקראינה ישנם מאות מתקנים לייצור נשק, שרובם מתמקדים כעת בייצור תחמושת ומל"טים. בניית כלי רכב משוריינים, והתעשייה של אוקראינה החלה לאחרונה לייצר אמצעי לחימה לרחפנים, אמר.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום