טראמפ זועם על כתב האישום החדש: "מזכיר את גרמניה הנאצית"

כתב אישום נוסף שלישי במספר מתחילת השנה הוגש הלילה נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. טראמפ נאשם בגין ניסיונותיו למנוע את אישור תוצאות הבחירות ב-2020. "זו רדיפה שמזכירה את גרמניה הנאצית"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 2.8.2023 | 07:31

דונלד טראמפ | צילום: דוברות הקרמלין

התובע ג'ק סמית הגיש הלילה כתב אישום שלישי מתחילת השנה נגד הנשיא האמריקני לשעבר דונלד טראמפ. טראמפ מואשם בגין ניסיונותיו לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות בשנת 2020. האישום נגד טראמפ כולל ארבעה סעיפים לא פשוטים, קשירת קשר לביצוע הונאה, שיבוש עדויות, קשירת קשר נגד זכויות אזרחים וניסיון למנוע הליך רשמי של המדינה.

הופעה ראשונה שלו בבית המשפט תהיה ביום חמישי בשעה 16:00 שעון וושינגטון הבירה בבית המשפט הפדרלי. לדברי התובעים, טראמפ "נקט באמצעים בלתי חוקיים להפחתת קולות לגיטימיים ולערעור תוצאות הבחירות".

נגד טראמפ הוגש כתב אישום בגין תשלום לא חוקי מתוך כספי קמפיין, הוגש גם כתב אישום בגין החזקת מסמכים מסווגים בצורה לא חוקית, כולל ניסיון שיבוש חקירה כאשר סירב להחזירם. בנוסף מתנהלת חקירה במדינת ג'ורג'יה על ניסיון להטות תוצאות בחירות.

כתב האישום בן 45 העמודים קבע באופן חד משמעי כי "טענותיו הבלתי פוסקות של הנשיא לשעבר בדבר פעילות בלתי חוקית שגרמה לו לא להיבחר מחדש "שגויות וטראמפ ידע שהן שקריות". אך "הנאשם חזר והפיץ אותם בכל מקרה - כדי לגרום לטענותיו הכוזבות ביודעין להיראות לגיטימיות, ליצור אווירה לאומית של חוסר אמון וכעס, ולפגוע באמון הציבור בניהול הבחירות".

"זהו לא יותר מהפרק המושחת האחרון בניסיון הפתטי המתמשך של משפחת הפשע ביידן ומשרד המשפטים שלהם להתערב בבחירות לנשיאות ב-2024, שבהן הנשיא טראמפ הוא המועמד הבלתי מעורער, ומוביל בפער ניכר". כך נמסר מקמפיין טראמפ בהצהרה. עוד נאמר: "אבל למה הם חיכו שנתיים וחצי כדי להביא את ההאשמות המזויפות האלה, ממש באמצע הקמפיין המנצח של הנשיא טראמפ לשנת 2024?".

עוד נמסר: "ציד המכשפות הלא-אמריקאי הזה ייכשל והנשיא טראמפ ייבחר מחדש לבית הלבן כדי שיוכל להציל את ארצנו מחוסר היכולת והשחיתות בעורקי ארצנו ברמות שטרם נראו קודם לכן" נאמר בהצהרה. "הרדיפות הללו נגד לשעבר הנשיא טראמפ ותומכיו מזכירה את גרמניה הנאצית של שנות ה-30, את ברית המועצות לשעבר ומשטרים אוטוריטריים ודיקטטוריים אחרים", נכתב בהצהרה של טראמפ "הנשיא טראמפ תמיד פעל לפי החוק והחוקה, עם עצות מעורכי דין מוכשרים מאוד".

כתב האישום הוגש יותר משנתיים וחצי לאחר שהמון זועם פרו-טראמפ - הובל על ידי נאומים של טראמפ ובעלי בריתו והסתער על הקפיטול ב-6 בינואר 2021, בהתקפה הקשה ביותר על הקונגרס מאז 1812.

כתב האישום מאשים רק את טראמפ, אך הוא מתייחס לשישה קושרים נוספים. ייתכן כי היועץ המיוחד יבקש להגיש כתב אישום על חלקם או נגד כולם בשבועות הקרובים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום