מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 35°c
אשדוד 26°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 35°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הבחירות בקרית גת: "לא התחייבנו לאף מועמד"

בכירים ב'אגודת ישראל' מבהירים את עמדתה בנוגע למירוץ לראשות עיריית קרית גת, זאת על רקע ספקולציות כי המפלגה תתמוך בראש העיר המכהן | "כל החלטה עשויה להשפיע רבות על הקהילה החרדית, לכן המפלגה מאמינה שחשוב לבצע הערכה יסודית של כל המועמדים לפני התחייבויות כלשהן"

הבחירות בקרית גת: "לא התחייבנו לאף מועמד"
כפיר סוויסה / אבירם דהרי צילום: מתוך פייסבוק

בכירים באגודת ישראל מבהירים כי המפלגה טרם קיבלה החלטה בנוגע לזהות המועמד שבו תתמוך לראשות העיר קרית גת. זאת, לפי הגורמים, על רקע דיווחים שונים כי המפלגה צפויה לתמוך בראש העיר אבירם דהרי. בקהילה החרדית בעיר יש מי שדוחק לתמוך בראש העיר המכהן, אך באגודת ישראל מעוניינים להמתין בכדי למצות את ההישג המוניציפלי.

"בניגוד לספקולציות שונות שפורסמו, אגודת ישראל לא חתמה על הסכם רשמי עם אף מועמד לראשות העיר, לרבות עם מר דהרי", אמרו גורמים בכירים במפלגה ל'בחדרי חרדים'. "במקום זאת, המפלגה בחרה לשמור על עמדה נטרלית, תוך מעקב צמוד אחר ההתפתחויות הפוליטיות בעיר". ההחלטה להישאר ניטרלית, כך מסבירים גורמים במפלגה, מונעת מהרצון לעקוב אחר המומנטום סביב מועמדו של השר מיקי זוהר לראשות העיר, כפיר סוויסה.

"המפלגה מכירה במשמעות המירוץ לעתיד קריית גת והציבור החרדי. לאור הבנייה המתמשכת של עשרות אלפי יחידות דיור בעיר, כל החלטה עשויה להשפיע רבות על הקהילה החרדית בכל הארץ, לכן היא מאמינה שחשוב לבצע הערכה יסודית שלל כל המועמדים לפני התחייבויות כלשהן", אמרו במפלגה.

בשבוע שעבר התקבלה החלטה משמעותית במפלגת הליכוד שהודיעה כי היא מסירה את תמיכתה מראש העיר המכהן דהרי. מדובר בהחלטה חריגה, שכן המפלגה לא נוהגת בראשי ערים מכהנים המזוהים עם הליכוד.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בחסידות חב"ד כבר הודיעו על תמיכתם בראש העיר המכהן, במסגרת הקרב שמצית את העיר בשבועות האחרונים. החסידות חתמה על הסכם להקמת מפלגה חדשה עם 'עוצמה יהודית'.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום