שוב זה קורה: מהגר עיראקי שרף קוראן מחוץ לפרלמנט השוודי

מהגר העיראקי המתגורר בשוודיה שוב שרף הקוראן. לפני כחודשיים הוא שרף ספר קוראן ועורר זעם בעולם המוסלמי. הקוראן נשרף בליווי משטרתי צמוד מול הפרלמנט השוודי. בעקבות השריפות שוודיה נקלעה למשבר דיפלומטי עמוק מול מספר מדינות מוסלמיות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 31.7.2023 | 19:48

הקוראן השרוף בידי השורף | צילום: צילום מסך

סילוואן מומיקה, מהגר העיראקי המתגורר בשוודיה, אשר שרף קוראן במדינה לפני כחודשיים שרף היום שוב ספר קוראן, הפעם הוא צירף מהגר עיראקי נוסף, ובליווי משטרתי מומיקה שרף הספר קוראן הפעם מול הפרלמנט השוודי ולא מחוץ למסגד כמו בפעם הקודמת.

בשוודיה דווח כי שוטרים התייצבו במקום לקראת הפעולה של השניים.  המיקום שנבחר מחוץ לפרלמנט השוודי. כמאה בני אדם הגיעו למקום, בהם כ-50 עיתונאים, כך לפי הדיווח בעיתון 'אקספרסן'. ההתכנסות התקשורתית והקהל משכו גם כמה תיירים מזדמנים.


מומיקה וחברו נג'אם הופיעו יחד, סלוואן מומיקה, ששרף את הקוראן בהפגנות קודמות, דיבר לתוך הקהל באמצעות מגפון. "יש לאסור את הקוראן", אמר מומיקה, ובעט בספר הקדוש של האסלאם, לאחר מכן הצית הקוראן.

במקום גם היו מפגינים שגינו את השריפה, אך הכל עבר בשלום והצמד עזב את המקום. זו הפעם השלישית שמישהו מהצמד הזה מצית או מנסה להצית את הקוראן הקיץ. הפעם הראשונה שמומיקה הדליק את הקוראן מחוץ למסגד של שטוקהולם היה ב-28 ביוני. שלושה שבועות לאחר מכן, קיבל מומיקה אישור חדש מהמשטרה וניסה להצית שוב את הקוראן - אך נכשל.

שריפת הקוראן יצרה תשומת לב לאומית ובינלאומית רבה ובעקבות השריפות שוודיה נקלעה למשבר דיפלומטי עמוק מול מספר מדינות מוסלמיות. גם האיום הביטחוני על שוודיה גבר.

שר החוץ השוודי טוביאס בילסטרום אמר כי הממשלה מגנה את כל המעשים האיסלאמופוביים. "אני מבין היטב שמוסלמים ברחבי העולם נעלבים משריפת הקוראן". הוא אמר כי אנשים חלקם ללא אזרחות שוודית, משתמשים בחופש הביטוי כדי להעליב מוסלמים.

יתר על כן, בילסטרום כותב כי "אסור לתת לקיצוניים יחידים המנסים להתגרות ולפלג מוסלמים ולא-מוסלמים להצליח". בילסטרום אמר כי שר המשפטים השוודי, גונאר סטרומר, בוחן את החוק שמתיר שריפת הקוראן.

כזכור כפי שדיווחנו, שר המשפטים השוודי, גונאר סטרומר, התחייב כי ממשלת שוודיה בוחנת אפשרויות משפטיות וחוקתיות על מנת להבטיח איסור חילול ספרי קודש ברחבי המדינה בעקבות שריפת ספרי הקוראן לאחרונה ואיומים לשרוף ספר תורה בהפגנות ברחבי המדינה. דבריו מגיעים לאחר שבשבועות האחרונים אנשים שרצו לקבל תשומת לב איימו לשרוף קוראן או תנ"ך כדי להביע מחאות שונות, בשוודיה ובדנמרק מספר קיצונים שרפו קוראן.

במכתב ליו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, שקרא לממשלת שבדיה לאסור חילול את הפרובוקציות מציין השר סטרומר: "בעוד שבשוודיה אלו הרשויות ובתי המשפט שמחליטים בבקשות מסוג זה, אין זה אומר שכל מה שחוקי פירושו שהוא גם ראוי. חילול ספרי קודש הוא מעשה פוגעני ולא מכבד, ומהווה פרובוקציה בוטה. ממשלת שוודיה מבינה שהמעשים שבוצעו על ידי אינדיבידואלים המשתתפים בהפגנות עלולים להיות פוגעניים, והם אינם משקפים לחלוטין את דעות הממשלה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום