לאחר מרדף ויריות: שוחרר הישראלי שנחטף באתיופיה

3 שבועות לאחר חטיפתו שוחרר הישראלי מראשל"צ שנחטף באתיופיה. בניו רצו לשלם את הכופר לחוטפים, אבל אלה סברו כי מדובר במארב, ונמלטו. היום כוח מיוחד בצבא אתיופיה חילץ את הישראלי כשהוא בריא ושלם

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 31.7.2023 | 18:35

החטוף הישראלי כפות ביער | צילום: אל ערביה

האזרח הישראלי בן ה-79 מראשון לציון שנחטף לפני כשלושה שבועות באתיופיה, חולץ באמצעות כוח מיוחד של צבא אתיופיה, לאחר מרדף שכלל קרב יריות עם החוטפים. הוא כבר נפגש עם ילדיו בגונדר ומחר צפוי להגיע לארץ, כך דווח באתר Ynet.

לאחר שמשרד החוץ חשד כי וודו אדבבאי ביים את חטיפתו, בני המשפחה הבינו שמשם לא תגיע הישועה. הם פנו לחברת הכנסת פנינה תמנו שטה ובאמצעותה הגיעו לאיש עסקים ישראלי ממוצא אתיופי שמחובר לכוחות המיוחדים במדינה.

על פי הדיווח, בימים האחרונים נעצרו כמה מקורבים לחוטפים, כחלק מלחץ כבד שהופעל להביא לשחרור הישראלי. לפי בני משפחתו הוא נחטף במהלך טיול שורשים בגונדר שבצפון המדינה, שם נמצאים קרובי משפחתו.

שני בניו של אדבבאי הצליחו להגיע באחרונה אל החוטפים ורצו לשלם כופר של עשרות אלפי שקלים. אולם החוטפים חשדו שמדובר במארב פתחו באש ונמלטו - כשהישראלי איתם.

כוחות האתיופיים המיוחדים המשיכו במרדף אחרי החוטפים והצליחו לאתר את אדבבאי ליד הגבול עם סודן. הם הצליחו לחלץ את הישראלי בתום קרב יריות, כשהוא בריא ושלם.

ממשרד החוץ נמסר שהמחלקה לישראלים בחו"ל והקונסול הישראלי באדיס אבבה היו בקשר עם הרשויות וגורמי האכיפה ועקבו אחרי מהלך שחרורו של האזרח הישראלי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום