מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עתירה נוספת לבג"ץ נגד עילת הסבירות

לבג"ץ הוגשה עתירה נוספת נגד עילת הסבירות, הטוענת כי צמצומה "חושף את אנשי ביטחון למעצר, חקירה והעמדה לדין בהאג". עוד נטען: "הח"כים הצביעו מבלי שקיבלו את המידע העדכני, המהותי והחשוב אודות ההשלכות"

עתירה נוספת לבג"ץ נגד עילת הסבירות
בנימין נתניהו ומשה גפני במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עתירה נוספת הוגשה לבג"ץ שלשום נגד החוק לצמצום עילת הסבירות שאושר ביום שני בכנסת, כך פורסם ב-ynet.

את העתירה הגישו עורכי הדין עודד סבוראי וסיון האוזמן, בשם אלוף-משנה (במיל') שמייעץ למערך העוסק בליבת הפעילות המבצעית של צה"ל ברצועת עזה, ושאת זהותו אסור לחשוף.

בעתירה נכתב: "משרתי כוחות הביטחון יהיו כתוצאה מביטול עילת הסבירות בסיכון לחשיפה מוגברת לנקיטת הליכים פליליים נגדם במישור הבינלאומי – מעצר וחקירה וגם העמדה לדין פלילי במדינות זרות וגם בהאג. זאת, כתוצאה מהפגיעה בעצמאות מערכת אכיפת החוק הישראלית, המגן האחרון שעמד להם הודות לעיקרון המשלימות הקבוע באמנת רומא שמכוחה הוקם בית הדין".

עוד נכתב: "חברי ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת וחברי הכנסת לא קיבלו מידע מהותי, אמין ועדכני דחוף אודות הערכת המצב של הרמטכ"ל ביחס להשפעה של התיקון על ביטחון המדינה ועל כשירות צה"ל. במיוחד לנוכח התייצבותו החריגה של הרמטכ"ל בכנסת להיפגש בדחיפות עם ראש הממשלה ולהביא לידיעתו את הערכת המצב העדכנית".

"סירוב ראש הממשלה להיפגש איתו להערכת מצב טרם ההצבעה הוביל לכך שראש הממשלה לא עצר את החקיקה לשם העברת הערכת המצב הביטחונית לחברי הוועדה ולחברי הכנסת, ועריכת דיון במשמעות המידע על מנת שיהיה ברשותם לשקול את כלל השיקולים הרלוונטיים בטרם יצביעו – פגם משמעותי", כך לפי העתירה.

בחדרי חרדים

 צבע אדום