חבר פרלמנט באוקראינה תחת חקירה בגלל נופש במלדיביים

הרשויות באוקראינה חוקרות אם חבר פרלמנט עבר על החוק כשיצא לחופשה משפחתית לאיים המלדיביים. נאסר על פקידים לנסוע לחו"ל לחופשות, בעוד כלל הגברים בגיל גיוס צריכים אישור מיוחד לצאת מהארץ

יענקי פרבר | חדשות בעולם 28.7.2023 | 07:47

נשיא אוקראינה בבוצ'ה | צילום: מתוך ערוץ הטלגרם של הנשיא

שירות הביטחון האוקראיני פתח בחקירה פלילית ובודק האם חבר הפרלמנט האוקראיני יורי אריטוב מסר מידע כוזב לרשויות בנוגע לנסיעה לחו"ל עם משפחתו. הוא עלול לעמוד בפני עד שלוש שנות מאסר אם יורשע, כך אמרו החוקרים. נאסר על פקידים אוקראינים לנסוע לחו"ל לחופשות, בעוד גברים בגיל גיוס צריכים אישור מיוחד לצאת מהארץ.

משרד החקירות של המדינה (SBI) ושירות הביטחון של אוקראינה בודקים מר אריסטוב מסר מידע כוזב בבקשתו לעזוב את המדינה.

ה-SBI מסר כי מחקירות ראשוניות עולה כי אריסטוב שהה באי פרטי באיים המלדיביים באמצע יולי עם אשתו וילדיו, כאשר הוא היה רשום בחופשת מחלה. הזעם נגדו הגיע לאחר שהנשיא זלנסקי הודיע בינואר האחרון כי פקידים לא יוכלו לנסוע לחו"ל לחופשה או לכל מטרה לא ממשלתית אחרת.

הוא שהה בחו"ל מה-5 ביוני עד ה-22 ביולי, לאחר שיצא לראשונה לנסיעת עסקים של שלושה ימים בפולין. הוא זוהה לראשונה באיים המלדיביים על ידי התקשורת האוקראינית.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר את הפקידים כי כל בגידה באינטרסים של המדינה תעורר "זעם". מר אריסטוב הגיש מכתב התפטרות שיידון במושב הפרלמנט הבא, כך הודיע יו"ר הפרלמנט רוסלן סטפנצ'וק בחשבון הפייסבוק שלו.

כמה בכירים אוקראינים התפטרו מוקדם יותר השנה לאחר שזלנסקי החל לעשות סדר ברחבי ממשלתו. עזיבתם הגיעה כאשר אוקראינה פתחה במבצע רחב נגד שחיתות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום