מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בין הזמנים כבר כאן: אתם חייבים את זה כדי להגן על הילדים שלכם!

לקראת בין הזמנים של שנת תשפ"א, חידש מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, סגולה מיוחדת לשמירה על הילדים בימי בין הזמנים • מרנן הגאונים תלמידיו ובני משפחתו של מרן זצ"ל, בהצהרה מיוחדת: הסגולה תקפה שרירה וקיימת גם לאחר פטירתו • כך תוכל להגן על ילדיכם מכל רע בכוח הסגולה הנוראה של מרן שר התורה

בין הזמנים כבר כאן: אתם חייבים את זה כדי להגן על הילדים שלכם!
טיול בין הזמנים. אילוסטרציה צילום: Hadas Parush/Flash90

הימים היו ימי חודש אב, שנת תשפ"א. רגע לפני שבין הזמנים התחיל, כשלבבות ההורים הומים מחשש אחרי שבשנים האחרונות הורגלנו למרבה הצער ולגודל החרדה, לראות אסונות נוראיים שמתחוללים בימי 'בין הזמנים'.
עולם התורה יוצא לפגרת קיץ, חסרים אנו חלק כח התורה שמגן עלינו בימות השנה הרגילים. הבחורים הצעירים מסתובבים ברחבי הארץ, מטיילים, מחליפים כוחות ואוגרים כח לקראת השנה החדשה.

לשמירה עילאה הקליקו כאן>>>

הסכנה גדולה ונוראה, גם הסכנה הפיזית, וגם הסכנה הרוחנית. הילדים שלנו מטפסים על הרים, צועדים במסלולי הליכה מאתגרים, מצטלמים על קצה של צוק, וקופצים 'ראש' מגובה של עשרות מטרים. הם מנסים את כוחם בשחייה למרות שלא כולם יודעים, וצועדים שעות בשמש, כשלא תמיד הם זוכרים להצטייד מראש במלאי מספיק של מים.

בדרך הם נוסעים עם נהגים שונים ומשונים, לא כולם דואגים לשמור את טהרתם של בחורי הישיבות. הם פוגשים חברים חדשים, שלא כולם לנים באוהלה של תורה. הסכנה נוראה, רוחנית וגם גשמית.

וכך כתב מרן זיע"א בכתב ידו הטהור באותם ימים של 'ערב בין הזמנים': "בס"ד אב תשפ"א, התורמים ר"י שקלים לקופת העיר יזכו לשמירה עילאה בימי בין הזמנים ברוחניות וגשמיות".

מאחורי המכתב הקצר שכתב מרן בקיצור נמרץ כדרכו בקודש לנוכח העובדה שהדבר היקר ביותר עבורו היה הזמן, מסתתר סיפור פשוט: מרן שר התורה זימן אליו את ראשי 'קופת העיר', והנחה אותם להקים קרן מיוחדת, 'קרן וישמרך', שתשמש במיוחד לעניין זה של הסגולה שחידש.

עשרה שקלים בכל יום לצדקה, להחזקת משפחות של תלמידי חכמים. עשרה שקלים בכל יום מ-21 ימי בין הזמנים, זאת הדרך הטובה והבטוחה ביותר לספק לילדים שלנו מטריית הגנה מיוחדת במינה, ברוחניות ובגשמיות.

מנהלי 'קופת העיר' אכן הקימו את הקרן כהוראת מרן שר התורה, ומאז מדי שנה הם מצייתים להוראה ופותחים אותה מחדש – 'קרן וישמרך' להגן על הילדים שלנו. לשמור עליהם מכל רע.

בשנה שעברה, לאחר שכבו המאורות ונוטל כבוד מבית חיינו עם הילקח מעימנו מרן פאר הדור והדרו, התכנסו תלמידיו ומקורביו שעליהם סמך את ידו בכל עת: מרנן הגאונים, הגר"י זילברשטיין, הגר"ש גלאי והגר"ש שטיינמן שליט"א ופרסמו את הוראתם במכתב מיוחד: "בוודאי שמרן זיע"א ימשיך להעתיר ממרומים על התורמים סך ר"י שקלים לקופת העיר לשמירה עילאה בימי בין הזמנים גם בשנה זו שנת תשפ"ב, וגם אנו נתפלל בס"ד ובלנ"ד מידי יום ביומו בתקופת בין הזמנים, שכל התורמים לקופת העיר סך הנ"ל יזכו לשמירה עילאה בימים אלו ברוחניות ובגשמיות".

לשמירה עילאה הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

 צבע אדום