מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיון חירום אצל נתניהו: הסיכוי לעימות בצפון - הגבוה ביותר מ-2006

ביום ראשון יכנס ראש הממשלה נתניהו דיון מצומצם שיתמקד בחזית הלבנונית והאיום ההולך וגובר מצד חיזבאללה ונסראללה. בכירי מערכת הביטחון צפויים לשקף לנתניהו את החשש מעימות קרב מאי פעם לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה שהסתיימה בהרתעה ישראלית מהדהדת

דיון חירום אצל נתניהו: הסיכוי לעימות בצפון - הגבוה ביותר מ-2006
חיילים בגבול לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

בצל שורה של התגרויות ותקריות בצפון, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס ביום ראשון דיון מצומצם שיתמקד בחיזבאללה ובחזית הלבנונית. לדיון צפויים להגיע בכירי צה"ל, בראשם ראש אמ"ן האלוף אהרון חליווה וראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, לצד בכירי מערכת הביטחון נוספים. כך מדווח ירון אברהם ב-N12.

לפי הדיווח, בדיון שנקבע לבקשת הדרג המדיני, יתארו בכירי צה"ל את המצב הפנימי בלבנון ויסקרו את מה שמכונה "הפרשיות הפתוחות בגזרה". בין היתר, ידונו בסוגיית האוהל שהקים חיזבאללה ועודנה עומד על תילו בשטח הישראלי, שהוא כמו התרחשויות נוספות בגזרה מוכיחות עד כמה נשחקה ההרתעה הישראלית מול חיזבאללה שהחזיקה מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006.

המטרה היא להציג את התעצמות האיום מיום ליום בחזית הצפונית בחודשים האחרונים, בכירי מערכת הביטחון יציגו לראש הממשלה נתניהו בדיון את ציר הזמן שישקף כיצד ככל שנקפו הימים הביטחון של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הלך וגבר. זאת, גם על רקע מה שנתפס אצלו כחולשה פנים ישראלית.

עוד מדווח ירון אברהם בפרסום ראשון כי נציגי צה"ל יאמרו לדרג המדיני בדיון כי הסיכוי לעימות בצפון הוא הגבוה ביותר מאז שנת 2006, ויציג הערכות לפיהן נסראללה עשוי לפעול באופן התקפי יותר כדי לנסות לאתגר את ישראל ולמתוח עוד קצת את הגבולות, על רקע הפילוג הפנים הישראלי והקריאות ההולכות וגוברות להתנדב למילואים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום