מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נחשפו פרטים חדשים: זו הדיוויזיה האיראנית אותה תוקפת ישראל

נחשפו פרטים חדשים על המבנה, דרכי הפעולה, התוכניות והשיטות לביצוע תקיפות מצד "דיוויזיית האימאם חוסיין" של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, הפעילה בסוריה, ואותה ישראל תוקפת לאחרונה. אמל"ח רב מוסתר בלב שכונות אזרחיות או בסמוך לנכסי המשטר הסורי

נחשפו פרטים חדשים: זו הדיוויזיה האיראנית אותה תוקפת ישראל
גבול סוריה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

מקורות מודיעיניים חשפו לערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' פרטים חדשים שטרם פורסמו אודות דיוויזיית 'אימאם חוסיין' האיראנית הפועלת בסוריה ואותה תוקפת ישראל לאחרונה.

מפקד הדיוויזיה הינו אלפקאר חינאווי, פעיל ממוצא לבנוני שהתגייס לשורות חיזבאללה ושירת בין היתר כאחראי ההנדסה וכאחראי כוחות חיזבאללה במרחב בעיר חלב טרם מינויו לפיקוד על הדיוויזיה. מסתמן כי במסגרת הלחימה בחלב פגש אלפקאר בקאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל בידי האמריקאים ב-2020. אשר הרבה להגיע למרחב לצורך ניהול מאמצי הלחימה האיראניים וככל הנראה הקשר שהתפתח הביא להצבתו של אלפקאר כמפקדה הראשון של הדיוויזיה.

הדיוויזיה מהווה כוח רב לאומי המורכב מאלפי לוחמים בעלי זהויות שונות ממרחבי המזרח התיכון מתוכם אלפי פעילים בזירה הסורית. אך קיימים בדיוויזיה פעילים יוצאי לבנון, אפגניסטן, פקיסטן, תימן, סודאן ומדינות נוספות. פעילים אלו הגיעו לסוריה כחלק מ"מלחמת הדת" נגד כוחות דאעש, ונותרו בסוריה תחת פיקוד כוח קודס גם לאחר סיום הלחימה במרחב הסורי.

כגוף צבאי, הדיוויזיה מורכבת מפונקציות שונות – כוחות לוחמים, כוחות מיוחדים המחזיקים באמל"ח מיוחד וגופי מטה ולוגיסטיקה.

על אף הגדרתה כמסגרת רב זירתית, לאורך השנים הדיוויזיה התבססה בעיקר בסוריה על רקע הלחימה במרחב. כחלק מכך, החלה לסייע למשטר הסורי בלחימה כנגד המורדים במשטרו של אסד, ובכך יצרה קשרים שאפשרו לה חופש פעולה יחסי בזירה לאורך השנים האחרונות.

האמל"ח שהועבר לדיוויזיה מאיראן הועבר על גבי מטוסי מטען, אוניות שפרקו את ציודן בנמל בסוריה ומשאיות שהבריחו אמל"ח דרך עיראק. זאת, כאשר בשנים האחרונות כח קודס מנסה להבריח אמל"ח מאיראן לסוריה תוך ניצול המשבר הסורי והעברת אמל"ח על ידי שיירות משאיות ואוניות הנושאות ציוד הומניטרי ומצרכי מזון לסוריה וכן, באמצעות מטוסים אזרחיים הטסים מאיראן לסוריה. חלק ממרכיבי האמל"ח שמועברים מגיעים לדיוויזיית "הייאמאם חוסיין".

למרות ההצטיידות של הדיוויזיה באמל"ח אסטרטגי רב לרבות טילי קרקע-קרקע וכטב"מים, נראה כי היא לא מפעילה את האמל"ח האיכותי שברשותה במסגרת הסיוע שמעניקה לצבא סוריה. זאת ועוד, האמל"ח האיכותי נשמר במחסנים חשאיים, כאשר מחסנים אלו נשמרים חסויים גם בפני בכירי המשטר הסורי אשר אינם מודעים לקיומם ולהימצאות האמל"ח המיוחד בידי הדיוויזיה. חלק מהמחסנים נמצאים בלב שכונות אזרחיות או בסמוך לנכסי המשטר הסורי, אשר הדיוויזיה מנסה להשתמש בהם כמגן.

למרות שהדיוויזיה קיבלה אמל"ח מתקדם איראני לא מתבצע שימוש באמל"ח זה לטובת משטר אסד והוא נשמר לצרכים אחרים. צרכים אלו, בראיית איראן שמפקדת על "האימאם חוסיין", הם בעיקר פעילות למול ישראל ולמול הקואליציה בהובלת ארה"ב.

מאז שנת 2018, הדיוויזיה נערכה מול ישראל עם הפעלת כוח בחזית רמת הגולן וממרחבים בסוריה במספר אירועים שונים.

כפי שתואר, בשנים האחרונות הדיוויזיה פעלה מספר פעמים מול ישראל, ככה"נ מתוך הנחיה איראנית, זאת, לאור כפיפותה של הדיוויזיה לכוח קודס. ישראל תקפה מבנים של המשטר הסורי אשר שימשו את הדיוויזיה, כאשר בתקופה האחרונה נפגעו ארבעה מבנים השייכים לדיוויזיה. נכס נוסף הותקף בין ליל שבת לראשון בתאריך 03.07.23. מדובר על נכס ששימש את הדיוויזיה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום