מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

קציני צה"ל באו לכנסת לתדרך, מרבית השרים התעלמו

שעות לפני שהחוק לצמצום עילת הסבירות אושרה הגיעו בכירי צה"ל לתדרך את השרים בכנסת בתמונת המצב. אלא שרק שני שרים הגיעו לתדרוך. בתוך כך, החשב הכללי לנשיא: "חשוב לפעול ללא דיחוי להחזרת ודאות ארוכת טווח למשק"

קציני צה"ל באו לכנסת לתדרך, מרבית השרים התעלמו
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום שני, שעות לפני שהקואליציה העבירה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, יצאה הודעה מטעם לשכת שר הביטחון שלפיה רה"מ והשר ביקשו מבכירי צה"ל, ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה וראש אגף מבצעים עודד בסיוק, להגיע לכנסת ולתדרך את שרי הקבינט והממשלה על תמונת המצב הפנימית והחיצונית.

על פי דיווח ב'חדשות 12', שני האלופים הוצבו בחדר צדדי בכנסת ולתדרוך הגיעו רק שני שרים - השרה גילה גמליאל והשר אבי דיכטר, שר החוץ אלי כהן תודרך טלפונית. יתר השרים לא קיבלו את התדרוך המדובר.

חלקם מהשרים טענו בתגובה: "לא היה לנו זמן, היה יום עמוס והיינו בהצבעות".

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום עם החשב הכללי באוצר יהלי רוטנברג. רוטנברג אמר לנשיא: "חשוב לפעול ללא דיחוי להחזרת ודאות ארוכת טווח למשק ולהגיע להסכמה רחבה, במהירות האפשרית, בדבר היקף ותכולת השינויים במערכת המשפט ולוחות הזמנים להשלמתם, והכול תוך הרגעת הרוחות בחברה הישראלית".

עוד אמר: "עצם חלוף הזמן ואי הוודאות עלולים להשפיע על פרמיית הסיכון של מדינת ישראל ולהגביר לחצים על שוק ההון. התוצאות למשק עלולות להיות הרסניות".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום