מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש המל"ל לשעבר זועם: "הפצע שהם פערו בגופו של הצבא לא ישכח להם"

עמידרור תקף את הסרבנות של אנשי המילואים בעקבות החקיקה המשפטית ואמר כי "הפצע שאנשי המילואים האלה פערו בגופו של הצבא לא ישכח להם". הוא סיפר על שיח שניהל מול אנשי מילואים שרצו לסרב בתקופת ההתנתקות. "למרות שאולי היו סימני סירוב פה ושם, הם לא פירקו את הצבא. האנשים האלה מוכנים ללכת לפירוק הצבא על פוליטיקה"

ראש המל"ל לשעבר זועם: "הפצע שהם פערו בגופו של הצבא לא ישכח להם"
האלוף במיל' יעקב עמידרור צילום: באדיבות המצלם

יעקב עמידרור אלוף (במיל') וראש המל"ל לשעבר תקף בחריפות יוצאת דופן את מגמת הסרבנות בצבא מצד מתנגדי הרפורמה. בריאיון ליונית לוי בערוץ 12 אמר עמידרור כי "הפצע שהם פערו בגוף הצבא לא ישכח להם".

"אחרי שיישכחו את כל החוקים האלה, כי להערכתי אף אחד מהם לא מוביל לדיקטטורה, הפצע שאנשי המילואים האלה פערו בגופו של הצבא לא ישכח להם. לקחת מדינה ולהצמיד לה אקדח של איום בסירוב משום שיש להם חוזה שרק הם יודעים עליו ולאחרים יש חוזים אחרים מה יגידו אחרים שהחוזים שלהם יופרו?"

"אני הלכתי לדבר עם אלפיים איש לפני היציאה החד-צדדית מעזה והיו אנשים שבכו לי שלוקחים לנו את המדינה, הורסים לנו את המדינה. יש קו שאנחנו לא נעבור".

המגישה יונית לוי ניסתה לסתור את דבריו, אך עמידרור זעם ואמר לה: "אני מציע לך שלא תפריעי לדבר. תראי אפשרת לכל מתנגדי הרפורמה לדבר כל הערב, אני מבקש ממך לא להפריע לי לדבר".

עמידרור המשיך וסיפר על השיח שניהל מול גורמי ימין שרצו לסרב פקודה בתקופת ההתנתקות: "אני ניסיתי לשכנע את האנשים האלה ולומר להם יש דבר שהוא יותר גרוע: וזה שאתם תסרבו, כי אם אתם לא תבצעו, מחר אנשים ימציאו להם סיבה אחרת. והנה אנשים מצאו להם סיבה אחרת ואני מבטיח שהכאבים של אלה שהוצאו מעזה לא פחותים ממה שמרגישים מתנגדי הרפורמה המשפטית. אולי יותר גדולים".

"ובכל זאת, למרות שאולי היו סימני סירוב פה ושם, לא פירקו את הצבא. האנשים האלה מוכנים ללכת לפירוק הצבא על פוליטיקה: אתה חושב שזה מוביל לדיקטטורה אני חושב שזה דמוקרטיה. זה בסדר גמור למחות, אבל יש דבר שלא נוגעים בו. האיום בסירוב. ולקחת מדינה ולהצמיד לה אקדח אם לא תקבלו את דעתי לא אבוא לצבא, פירושו לקחת כערובה את הדבר הכי חשוב להגנתה של מדינת ישראל".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום