מחר שביתה כללית של מערכת הבריאות

בעקבות חקיקת חוק צמצום עילת הסבירות הודיעו בהסתדרות הרפואית על שביתה בת 24 שעות החל ממחר בבוקר. בנוסף הוגש בג"ץ מטעמם נגד החוק

קובי עוזיאלי | בריאות 24.7.2023 | 20:04

מחאת הרופאים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ההסתדרות הרפואית הודיעה הערב (שני) כי תפתח בשביתה בת 24 שעות של מערכת הבריאות, במחאה על אישור החוק לצמצום עילת הסבירות. את ההחלטה קיבלה ההסתדרות ברוב גדול, בתום ישיבה שערכה היום בנושא. יו"ר ההסתדרות פרופ' חגי ציון הכריז אתמול על סכסוך עבודה, ואמר כי במידה שהחקיקה תעבור "נגיש בג"ץ ולא נוותר".

בשבוע שעבר הכריזו בהסתדרות על שביתה בת שעתיים במערכת הבריאות, בהן העבודה התקיימה במתכונת שבת, על רקע קידום הרפורמה במערכת המשפט ובראשה צמצום עילת הסבירות. לטענת הרופאים, החוק צפוי לפגוע ברפואה הציבורית, במטופלים וברופאים.

מוקדם יותר מסרו בהסתדרות הרפואית, "אלפי רופאות ורופאים עלו הבוקר לירושלים לצעדת מחאה שבשיאה התקיימה עצרת חירום תחת הכותרת "מרפאים את הקרע בעם".

כמו כן, החליטה הנהגת ההסתדרות הרפואית על הכרזת סכסוך עבודה וככל שהחקיקה החד-צדדית תעבור בקריאה שנייה ושלישית ההסתדרות הרפואית תגיש בג"צ.
 
בהסתדרות הרפואית חוזרים ומביעים דאגה רבה ממהלכי החקיקה החד צדדיים של הממשלה, שיש בהם כדי לפגוע באופן אנוש ביכולת של הציבור להתגונן מפני החלטות בלתי סבירות הנוגעות למערכת הבריאות ולזכות הציבור לרפואה ראויה ושוויונית. בהר"י שבים ומזהירים מפני קרע הולך ומתרחב בעם, וקוראים לכל מקבלי ההחלטות לחתור להסכמות רחבות". כך לשון ההודעה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום