מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 27°c
אשדוד 27°c
כ"ב אלול התשפ"ד | 25.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 27°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בלינקן על הסכם הגרעין: "אין משא ומתן כרגע"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי פקידי ארה"ב אינם מנהלים משא ומתן על הסכם הגרעין והוסיף כי למרות שהדיפלומטיה היא הפתרון הטוב ביותר, "ישנן אפשרויות אחרות"

בלינקן על הסכם הגרעין: "אין משא ומתן כרגע"
אנתוני בלינקן צילום: אמיל סלמן, לע"מ

לאור הדיווחים על שיחות עקיפות של הסכם גרעין עם הרפובליקה האסלאמית של איראן, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי ארה"ב אינה מנהלת כעת משא ומתן עם בכירים בטהרן על הסכם גרעין, והוסיף כי למרות שהדיפלומטיה היא הפתרון הטוב ביותר, "ישנן אפשרויות אחרות".

בראיון לרשת CNN, הוא כינה את פרישתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מן ההסכם ב-2018 "טעות איומה" אך הוסיף כי וושינגטון לא מתכוונת לעשות הסכם עם טהראן.

לדבריו, "מאז שעזבנו את ההסכם וכאשר ניסינו לחזור אליו, חלו התפתחויות ושינויים. אבל בעצם מה שניסינו לעשות זה לחזור להסכם הקיים עם כמה שינויים קטנים".

בלינקן אמר עוד על הניסיון של ממשל ביידן לחזור להסכם הגרעין עם איראן: "היה הסכם על השולחן. איראן לא יכלה או לא רצתה לומר כן. אנחנו לא מתכוונים לעשות הסכם".

הוא הוסיף כי ייתכן ויסופק מרחב שבו שתי המדינות יוכלו לדון בנושא הגרעין, אך כרגע אין מרחב כזה.

במקביל, אמר בלינקן, כי גורמים רשמיים בארה"ב מנסים "לדחוף לאחור" את המשטר האיראני ולהבטיח שיש "הרתעה חזקה" כך ש"אנו רואים הזדמנות לעבוד על הסכם גרעין".

למרות זאת, שר החוץ האמריקני כינה את הדיפלומטיה הפתרון הטוב ביותר לסוגיית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית והדגיש: "אבל זה לא אומר שאין אפשרויות אחרות ולא נפנה אליהן במידת הצורך".

דבריו של בלינקן הגיעו לאחר שמחוקקים רפובליקנים הזהירו את ממשל ביידן באמצע יוני מפני הסכם עם איראן שיביא להסרת הסנקציות ללא אישור הקונגרס.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום