מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רוסיה טוענת: אוקראינה תקפה באמצעות פצצות מצרר

רוסיה טוענת כי אוקראינה תקפה באמצעות פצצות מצרר כפר אזרחי וקבוצת עיתונאים. אוקראינה פוצצה מחסן נשק נוסף בחצי האי קרים, במתקפה שבוצעה ככל הנראה באמצעות מל"ט מתפוצץ

רוסיה טוענת: אוקראינה תקפה באמצעות פצצות מצרר
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

גורמים רוסיים האשימו את אוקראינה בפשע מלחמה חמור, לנוכח שימוש בפצצות מצרר שנורו לטענת רוסיה לתוך הכפר סרבלובקה שבמחוז בלגורוד ברוסיה, סמוך מאוד לגבול עם אוקראינה. קודם לכן נמסרה ידיעה אחרת, בה נטען שאוקראינה הפציצה בפצצות מצרר קבוצה של עיתונאים רוסים שהגיעו לסקר את המתחולל במחוז זפוריז'ה שנכבש מידי אוקראינה.

ארבעה עיתונאים נפצעו ואחד נהרג. בהצהרה של מושל מחוז בלגורוד נאמר כי המתקפה האוקראינית על בלגורוד כללה ירי של 21 פגזי ארטילריה ועוד שלוש פצצות מצרר. עם זאת, הרוסים הודיעו כי במתקפה לא נגרמו פגיעות בנפש.

אוקראינה אמורה לקבל בימים אלו פצצות מצרר במשלוחי נשק שמגיעים מארה"ב, לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע על כך בפומבי. עם זאת, האוקראינים מחויבים להשתמש בנשק האמור לתקיפה מטרות צבאיות בלבד, ובשטחים שנמצאים בתוך שטחה הריבוני של אוקראינה בלבד.

מחוז בלגורוד נמצא מעבר לגבול בין אוקראינה ורוסיה, בשטח שגם אוקראינה מודה שהוא שטח רוסי לכל דבר, כך שאם אכן נעשה שימוש בפצצות מצרר במתקפה על בלגורוד, מדובר בהפרה של ההת־ חייבות האוקראינית בפני ארה"ב.

עם זאת, ההערכה היא שרוסיה רק מנסה להכין את הקרקע להצדקת מתקפת נגד רוסית שתכלול שימוש בפצצות מצרר, או שמדובר בנסיון להביך את ממשל ביידן, ולצבוע אותו בצבעים של מי שמחמש פושעי מלחמה שאינם חסים על אזרחים בלתי מעורבים.

במקביל לאירוע שלטענת רוסיה התחולל, ושאוקראינה כמובן מתנערת ממנו לחלוטין, דיווחה רוסיה גם על אירוע אחר שממנו אוקראינה אינה ממהרת להתנער: על פי דיווחים רוסיים, במתקפה שביצעה אוקראינה באמצעות מל"ט מתפוצץ, הושמד מחסן נשק רוסי בחצי האי קרים, ובגלל החשש לפיצוצי משנה ולפגזים שיעופו לכל עבר, הודיע מושל המחוז על פינוי כל האזרחים והעסקים ברדיוס של חמישה קילומטרים.

ימים אחדים קודם לכן פינתה רוסיה בתים ברדיוס של שמונה קילומטרים מסביב למחסן תחמושת אחר, לאחר שגם הוא הותקף והושמד באופן דומה, והאזרחים היו בסכנה של ממש בגלל שרקטות ופגזים התעופפו לכל עבר.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום