הקרקעות מפשירות: פרדס חנה בדרך להפוך לעיר?

פרדס חנה ממשיכה לפרוח וזה מכבר הפכה למעוז נדל"ן לוהט בקרב משקיעים • בצפון פרדס חנה מוצעות כעת קרקעות פרטיות למכירה לפני הפשרה. משקיע במתחם: "שלושה מתחמים כבר הופשרו – הקרקע שלנו בדיוק באמצע"

אליקים דהן | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 23.7.2023 | 15:42

פרדס חנה | צילום: מתוך אתר מלכה השקעות

בצפון פרדס חנה מוצעות כעת קרקעות פרטיות למכירה. קרקעות אלה נמצאות תחת תוכנית המתאר הארצית תמ"א 35, המגדירה אותן כבעלות מרקם עירוני, ומוצעות כעת למשקיעים פרטיים ב-169 אלף שקל.

"מי שמבין בתחום הקרקעות מזהה את הקרקע הזו כקרקע צהובה", אומר אחד המשקיעים בקרקע בצפון פרדס חנה הצמודה למתחם אילנות שהופשר לאחרונה. "קרקעות צהובות הן מונח כללי שמתאר כל קרקע שמתוכננת לבניית מגורים, וזו אינדיקציה מעולה עבור משקיע שמבקש לשים את הונו בקרקע שיש לה עתיד תכנוני".

תוכל להסביר מדוע אתה מאמין שיש סיכוי שדווקא הקרקע הזו תופשר?

"ראשית, תוכנית המתאר הארצית כבר הגדירה אותם כקרקעות בעלת מרקם עירוני. אם כך השאלה היא רק תוך כמה זמן זה יקרה. התשובה היא שאנחנו לא יודעים אבל אנחנו יכולים לחזות את הכיוון – והכיוון נראה חיובי.

"שנית, פרדס חנה היא מועצה מקומית והיא בדרך להיות עיר. היום גרים בה 45,000 תושבים. כשהיא תגיע ל-50,000 תושבים היא תהפוך לעיר. השינוי במעמד המוניציפלי שלה הוא שווה ערך להתרחבות השטחים הבנויים כי עיר צריכה יותר תשתיות, יותר מגורים, יותר שטחי מסחר ותעסוקה".

"שלושה מתחמים הופשרו - והקרקע הזו באמצע"

העניין השלישי, מסביר אותו משקיע, הוא המיקום של הקרקע. "בשנים האחרונות הופשרו בפרדס חנה מעל ל-1,200 דונם לבנייה בשלושה מתחמים שונים ובקרקעות שהיו תחת תוכנית תמ"א 35. המתחם הראשון הוא מתחם אילנות, בו הופשרו 423 דונם למתחמי תעשיה ומסחר, והוא ממוקם ממערב לקרקע שלנו. מתחם נוסף עם 600 דונם שהופשרו גם לתעשייה ומסחר נמצא ממזרח לקרקע שלנו. 

"המתחם השלישי בו הופשרו 182 דונם לטובת שכונת "פרדס חנה על הפארק" שמתוכננות בה מעל ל-500 יחידות דיור, ממוקם בסמוך לקרקע שלנו. כלומר, יש פה שלושה מתחמים שהופשרו והקרקע שלנו ממש באמצע".

"ברגע שיהיה שינוי בקרקע הכל ירוץ מהר"

לסיכום, הוא אומר: "אנחנו מאוגדים בקרקע הזו עם עוד מעל ל-1,400 משפחות בהסכם שיתוף שמגן על כולנו. זאת אומרת שכל הפרטים הקטנים כבר סגורים, וברגע שיהיה שינוי בקרקע הכל ירוץ פה מהר. אנחנו מתבוננים על הקרקעות שהופשרו סביבנו כפעולות שמסמנות את המגמה. פרדס חנה בדרך להפוך לעיר והיא מפשירה לטובת זאת שטחים, והקרקע שלנו נמצאת ממש בין השטחים שכבר הופשרו, מה שהופך אותה לבעלת סיכויים טובים מאוד להיות הבאה בתור".

*הקרקע אינה זמינה לבניה

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום