מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 26°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מדורות באיילון; 15 נעצרו ועוכבו; שוטר נפצע ופונה לבית חולים

במחאה סוערת הלילה באיילון נעצרו שבעה מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטר. שוטר וצלמת פונו לבית החולים איכילוב. בצומת רעננה עוכבו 8 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי

מדורות באיילון; 15 נעצרו ועוכבו; שוטר נפצע ופונה לבית חולים
מחאה באיילון צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הזמן קצר לאחר סיום הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יצאו המוני ישראלים להפגין אמש בעשרות מוקדים ברחבי הארץ במסגרת מה שהגדירו מנהיגי המחאה כ"ליל התנגדות". ראשי המחאה קראו מוקדם יותר לציבור לצאת למחאה בקפלן וזו נמשכה שעות ארוכות עד לשעות המאוחרות של הלילה. במסגרת המחאה נחסמו נתיבי איילון לסירוגין ועל הכביש התנהלו עימותים קשים בין שוטרים למפגינים.

מפגינים שירדו לאיילון צפון, הבעירו במקום מדורה וחסמו את התנועה למשל כשעה וחצי בסיומה פינו כוחות המשטרה את המפגינים בכוח מהכביש. המשטרה מסרה כי במהלך הפינוי נפצע שוטר בגופו ובראשו ופונה לבית החולים איכילוב לקבלת טיפול רפואי. צלמת של אחד מכלי התקשורת נפגעה מפרש משטרתי בעת שעמדה בשוליי הכביש ותיעדה את המתרחש. היא פונת לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב.

במהלך העימותים, נעצרו שבעה מפגינים - בהם שישה חשודים בהפרת סדר וחשוד נוסף נעצר בעילה של תקיפת שוטרים.

במחאה נוספת שהתקיימה בצומת רעננה, נעצרו שמונה מוחים בחשד להפרת הסדר הציבורי. לאחר שניתנה למפגינים במקום הוראה לפנות את הצומת ולאפשר את פתיחת הכביש. השמונה, שלא נענו להוראה, נעצרו לחקירה והתנועה בצומת נפתחה. במשטרה מסרו כי "המשטרה תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום