מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שופט העליון לשעבר: "ההתנגדות להתנתקות כללה אלמנטים טרוריסטיים"

נשיא בית המשפט העליון לשעבר מני מזוז אמר היום כי ההתנגדות להתנתקות כללה אלמנטים טרוריסטיים | על עילת הסבירות: "הסיפתח למהלך של השתלטות על כל מוקדי הכוח במדינה"

שופט העליון לשעבר: "ההתנגדות להתנתקות כללה אלמנטים טרוריסטיים"
פינוי ביהכנ"ס בהתנתקות צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט העליון בדימוס מני מזוז התראיין ביום ב"כאן רשת ב'" ואמר כי "ההתנגדות להתנתקות כללה אלימות ואלמנטים טרוריסטיים ולכן אין שום דמיון בין מה שהיה אז להיום" בעניין האכיפה.

עוד הוסיף מזוז כי בהתנתקות "הייתה הצטיידות באמצעי לחימה, היו פיגועים נגד ערבים. נגד חוסמי כבישים וצמתים גילינו סובלנות. קיבלתי אז עשרות פניות מדוע איני פועל נגד רבנים שמתבטאים בחריפות, וזה קרה עשר שנים לאחר רצח רבין".

מזוז התייחס לעילת הסבירות ואמר: "המתאבן, הסיפתח למהלך יותר רחב, שמטרתו השתלטות על כל מוקדי הכוח במדינה. כאשר עוסקים בכללי המשחק הדמוקרטיים, זה עניין לחוקה - כתובה או לא כתובה - לא לשינוי שממשלה יכולה להוביל ברוב כזה או אחר".

על הדיון שייערך בבג"ץ בעניין הוצאת ראש הממשלה נתניהו לנבצרות אמר מזוז: "במציאות הישראלית, של דמוקרטיה נכה, הכתובת של כל מי שמרגיש נפגע היא בית המשפט. כל אחד אומר - 'אעתור לבג"ץ'. מה שקובע זה מה שמחליט בסוף בית המשפט. במקרה הזה, השופט התורן החליט לקיים דיון מסודר. זה עניין טכני. ייתכן שהייתי מחליט אחרת".

בחדרי חרדים

 צבע אדום